Moralitate, etica si decenta – veganism!

Anul trecut am incercat de cateva ori sa renunt la carne. Cel mai mult am rezistat 3 luni, era si in preajma Pastelui si cu mandrie spun ca m-am abtinut de la atat de deliciosul drob sau mult asteptata carne de miel pe care o mananc doar de Paste. In perioada aceea pana si bunica mea, la care mananc in weekend, se obisnuise sa imi gateasca separat, fara carne. 

Am o colega vegetariana care a renuntat la carne din cauza ca atunci cand sunt omorate animalele, se declanseaza niste energii negative care se transmit apoi la om prin consumul acelui animal. Mai am prieteni care au ales sa fie vegetarieni pentru ca iubesc animalele si atunci e normal sa nu le mananci. Pentru ca nu pot iubi doar caii si sa nu mananci carne de cal, daca iubesti animalele, inseamna ca iubesti si rate si vaci si porci si nu-i pui pe gratar si nu-i bagi in cuptor. Pentru ca oricare dintre noi, care mancam carne, nu suntem in stare sa ucidem cu mana noastra animalul pe care mai apoi il mancam.

Eu am renuntat la carne din motive medicale in primul rand. Nu ca am eu probleme de sanatate, dar am citit foarte multe despre consumul de carne si alte produse animale, iar unul dintre cele care m-a convins, este postul scris de Olivia Steer, al carei blog nu il pot deschide acum, dar imediat ce reusesc, fac un update si va dau linkul direct catre postul ei, in care explica de ce nu e buna carnea pentru organismul uman. 

Am prieteni care au decis sa devina vegani. Aceasta este cu adevarat o decizie grea, cred. Pentru ca implica lapte, branza, oua, miere. Mierea mea iubita!!! 

Imi tot spun ca vreau sa renunt la carne si am sa o fac. Nu pentru ca m-au convins prietenii sau pentru ca m-am documetat despre efectele preoteinei animale asupra organismului uman, ci pentru ca este vorba despre moralitate, etica si decenta. Nu poti manca ceva ce este omorat in chinuri sau crescut pentru a deveni masa ta, a mea si a altora ca noi, care nu constientizeaza durerea pe care o provoaca!!!

Nu cred ca pot alege sa fiu vegan, dar fac un  prim pas pentru linistea mea… Apoi, in timp, cine stie?

Voi care spuneti ca iubiti animalele, ce faceti? 

Urmariti, va rog, filmuletul acesta, apoi ganditi-va…

Multumesc, Rox ;)!

Ra

6 Comments (+add yours?)

  1. Cristina Raluca
    Jan 11, 2013 @ 19:15:29

    Aceleasi pareri le am si eu, mai ales cele legate de energiile negative generate de animalele ucise. Eu am devenit vegetariana dupa ce maica-mea a facut cancer (am convins-o si pe ea). Am renuntat dupa 2 ani cand am ramas gravida; de fapt,

    Reply

  2. Cristina Raluca
    Jan 11, 2013 @ 19:23:40

    nici nu stiam ca-s gravida si deodata am inceput sa mananc salam (toata lumea se uita socata la mine). Mi-a cerut-o corpul, pur si simplu, eu neintelegand la momentul respectiv de ce am aceasta nevoie de proteina animala.
    Apoi mi-am tot facut analize si am vazut ca aveam niste deficiente grave cauzate cel mai probabil de vegetarianism (in special lipsa de acid folic si fier).
    Concluzia mea e urmatoarea: e un mod de viata sanatos doar daca e urmat cu atentie. Adica ideea e sa mananci intr-adevar VEGETALE, nu paste fainoase si paine cu pate vegetal, cum faceam eu. Din pacate, in Romania oferta pt vegetarieni e limitata (alimente/restaurante). Iar daca vrei sa fii vegan, e si mai greu. Iti trebuie ft mult timp si bani si interes pentru a-ti pregati singur mesele.
    Eu cred ca de acum incolo ma voi limita sa tin postul Pastelui si al Craciunului si cam atat.

    Reply

  3. Maria Ri
    Feb 27, 2013 @ 22:01:57

    Sper sa reusesc si eu.
    Spune-mi te rog, care este post-ul Oliviei Steer care te-a convins? Tare am nevoie de impulsuri…
    As mai vrea sa te intreb ceva, daca vrei sa-mi raspunzi, ce s-a mai intamplat cu prietenia dintre tine si Andreea Moldovan? Am vazut-o foarte des in ultimul timp pe la tv..

    Reply

    • Ra
      Feb 28, 2013 @ 01:02:04

      Cauta la Olivia pe blog 20 de motive pentru a renunta la carne, parca asa se numeste postul. Il gasesti sigur.
      Despre Andreea nu vrea sa vb, este un subiect inca sensibil pt mine, sper sa ma intelegi.

      Reply

  4. Maria
    Feb 28, 2013 @ 14:52:52

    Sigur:) Am intrebat pentru ca am citit postarile tale la vremea respectiva cu MAsterchef-ul si pareai foarte decisa si vroiam sa vad daca v-ati impacat pentru ca si eu trec printr-o situatie asemanatoare si tare mi-e teama ca acum sunt foarte sigura pe mine, iar dupa o perioada totul va fi altfel.
    Multumesc si sper sa revin curand victorioasa ca am reusit sa renunt la carne. Macar vegetariana daca nu vegana.
    O zi frumoasa! 🙂

    Reply

    • Ra
      Feb 28, 2013 @ 16:39:42

      Nu m-am impacat cu ea, desi uneori imi vine sa imi musc buzele pana la sange de dor si de nevoie. Dar nu pot sa ma intorc inapoi, cel putin nu acum. Asa ca fa ce iti dicteaza inima. Cel mai frumos ar fi sa discutati si sa rezolvati orice neintelegere prin comunicare.

      Reply

Leave a Reply

