San Francisco, part 1

Am ajuns in San Franciso dupa un zbor ingrozitor de incomod. Doamne, cateodata e atat de greu sa fii pasager. Mi-am dat seama ca oricat de greu am crezut vreodata ca e sa fii insotitor de bord, e cu mult mai greu sa fii pasager. Am stat pe culoarul din mijloc al unui Airbus 340/300, zborul LX 038 (swiss), langa un cdt de la United America, foarte pretios asa, se uita urat la mine si daca ma miscam putin pe scaunul meu… Tampit rau, pentru ca nu am putut sa ies decat de doua ori la toaleta, desi amortisem pe scaun si banuiam ca ma vor ridica cu spaclul pt ca la sfarsitul zborului riscam sa fiu lipita de el ;).

In fine, am ajuns in San Fancisco. Toata lumea acasa m-a speriat foarte tare de controlul de la intrarea in State. Ca te ia la interviu, ca iti face un interogatoriu intr-o camera si deja ma imaginam luata pe sus in camasa de forta de doi malaci negrii care ma duceau intr-o camera si imi puneau o lampa luminoasa in fata intrebandu-ma de unde vin si ce am sa fac in tara lor :). Nici gand, in afara de o coada infernala de aproximativ 2 ore, pentru a ajunge la ghiseul la care se facea passport control, nu am patit nimic rau. Singurele intrebari au fost de ce am venit si le-am spus ca vreau sa vizitez, cate zile stau si apoi m-a intrebat ce slujba am acasa. Cred ca a fi stewardesa deschide multe usi pentru ca omul a zambit multimit si mi-a urat vacanta placuta la el in tara. Sentimentul pe care mi l-au dat e ca sunt foarte mandrii ca sunt americani, ca au impresia (si probabil ca asa e) ca nu mai e nimeni ca ei. Prietenul meu, david, care e gazda mea in San Francisco, mi-a spus ca acum nu mai sunt in lumea a 3a din Europa, ci in “primo mundo”, in America. This is America, baby!!!

Orasul mi se pare magic, atat cat am avut timp sa vad. Adica e ca un colt de Rai, rupt de realitatea cu care eram eu obsinuita acasa. Fiecare dintre voi trebuie sa aiba in minte un film american cu peisaje de vis, cu case frumoase si oameni minunati, nu? Ei bine, San Francisco e chiar mai mult de atat, e mai frumos decat in cel mai frumos film american pe care l-ati vaut vreodata. Case colorate cu arhitectura in stilul romantic victorian, soselele up&down, oameni linistiti, trafic cum e in Bucuresti numai duminica si in general o atmosfera atat de zen!

Am iesit in prima seara la un sushi restaurant si am mancat cel mai bun sushi de pana acum, total diferit de sushi-ul de acasa. Sashimi era la fel ;), numai ca tot restul a fost un spectacol de arome si culoare. Destul de scump, totusi, avand in vedere ca am fost 3 persoane si am platit 212$. Asta incluzand si bauturile, pentru ca toti am baut alcool. 

Apoi, am schimbat localul pentru desert si am avut o surpriza foarte placuta. Din ceea ce mi-au spus cei care au fost in State, aici mancarea ar fi trebuit sa nu aiba gust, sa fie insipida, inodora, incolora, eventual cu iz de carton. Surprinzator, dar desertul era home made si foarte gustos. Desi, cam piperat la pret si acesta. Un desert platit, apa plata si un alt desert din partea casei – 20$…

Cine spunea ca mancarea e ieftina aici, probabil ca d’asta a mancat mancare cu gust de carton…

Asa, buuuun, sa revenim. Ieri am fost la plimbare prin imprejurimile orasului. Am vizitat Sausalito City, Marin County, San Rafael (unde am fost la o piata de fructe si legume si iar va spun ca am mancat cele mai gustoase fructe din viata mea, aici)Muir , Muir Woods, Muir Beach si am fost la o pensiune Pelican Inn, extraordinara – un cottage english Tudor style, unde am mancat un sandwich vegetarian (spre deosebire de acasa, aici gasesti optiuni foarte variate pentru vegetarieni) si am refuzat o supa de crab pentru ca nu avea nici un gust. Insa sunt convinsa ca era o greseala de moment pt ca la cat de bun era sandwichul si la ce paine aveau, e imposibil ca supa sa nu fie buna, mai ales ca nu risca nimeni crabul aiurea. Am mai vazut Lands End, un loc incantator la ocean…

Surpriza a venit apoi, cand am fost sa vizitam o ferma de cai, unde din pacate nu inchiriau caii, insa am avut cateva clipe in compania unui cal patat foarte frumos. Cred ca era un quarter horse, dar se poate sa ma insel. Langa el era un cal pe a carui boxa scria ca e arab, insa era total opus arabului, dar poate ca la ei arabul e diferit :))). 

Intre timp, de ieri pana azi, am gasit o locatie unde pot merge sa incalec pe plaja, se fac plimbari la ocean si nu e exagerat de scump. 40$ora sau 60$ doua ore. Deci e super ok. 

Vremea aici e destul de capricioasa. E cam frig pentru gustul meu. Acolo unde locuim noi, e mai sus (pe deal) si e foarte rece, e ceata dimineata mereu si seara vantu isi face de cap. Jos, mai la vale, in oras e mai cald si cum iesi din oras parca simti ca e aproape vara. 

Azi am auzit ca Mark Twain a spus: The coldest winter I lived was the summer in san Francisco ;).

Ce sa va mai spun? Ca astept cu nerabdare sa cunosc orasul, sa ies mai mult la plimbare si sa ma pierd intre localnici…

Revin cu poze cat de curand ;).

Va pup!

Ra

6 Comments (+add yours?)

  1. Andreea Deea
    Jun 02, 2012 @ 09:26:33

    Ma bucur ca ai ajuns in sfarsit in America!! Vacanta placuta in continuare. Pupici!

    Reply

  2. Gina
    Jun 05, 2012 @ 22:35:37

    Ce frumos ai scris, Ra! Eu planific o vacanta pe Coasta de Vest in iarna pentru ca sotul inca nu a ajuns acolo. Imi place sa redescopar America prin ochii altora. Imi aduce aminte de inceput 🙂
    Si sa stii ca americanii sunt intr-adevar foarte mandri de tara lor. In generala incep fiecare zi cu Pledge of Allegiance (care e depre loialitate steagului si statului american). Vorba lui Mark Twain e spot on 🙂 Sa vezi ce frumos e prin sudul Californiei la ora asta… Enjoy your time there!!

    Reply

    • Ra
      Jun 05, 2012 @ 22:38:13

      Mersi! Maine am
      Sa scriu si mai mult, au mai trecut cateva zile si am
      Vazut mai multe ;)! Te astept sa come tam
      Apoi impreuna!! Te pup!

      Reply

  3. Carmen
    Jun 15, 2012 @ 11:57:43

    E foarte frumos sa descopar America prin cuvintele tale; imi faci pofta de calatorii :). Iti urez o vacanta minunata in continuare!

    Reply

Leave a Reply

