Povestea lui Sami

“Suntem in trecere printr-o comunitate si vedem un manz care era tinut pe picioare de stapan, parea ca il invata sa mearga. Ne oprim, il fotografiem si il intrebam pe bipedul din imagine, cat are manzul, ce face cu el, unde il duce. Ne spune razand ca manzul are doar 2 zile si ca il arunca. Cum asa?- il intrebam si eu ma gandesc ca a glumit pe seama mea, prea fusesem entuziasmata cand l-am vazut. Toata ziua m-am gandit daca a glumit sau chiar il arunca. Cand am reusit sa verbalizez temerea impreuna cu prietena mea, am facut un scenariu sumbru cu manzul aruncat in camp, flamand si haituit de cainii vagabonzi ca apoi sa fie mancat. Am inceput sa dau telefoane, sa intreb unde a ajuns si daca era adevarat ca il arunca ca pe o/un ……nu gasesc un cuvant pentru comparatie.Imi raspundeau oamenii din ce in ce mai jenati si speriati ca ma interesam de manz. Am aflat numele criminalului cu promisiunea ca nu voi spune cine mi l-a zis. Dupa multe telefoane am reusit sa vorbesc cu sotia lui si ii spun ca a doua zi ma intorc la ei sa vizitez manzul. A doua zi, familia plecase de acasa ca si cum nu au stabilit nimic cu mine dar aflasem ca a luat altcineva manzul. Inarmata cu pet-ul cu lapte, intrebam in stanga si in dreapta la cine a ajuns. Tot satul stia ca se interesa cineva de manz, in spatele meu auzeam rasete si vorbe intr-o limba pe care nu o intelegeam si poate ca era mai bine asa.Oricum mie nu-mi pasa! Aflu ca intr-adevar manzul era aruncat pentru ca nu era frumos. Raspunsul m-a naucit, certitudinea m-a lovit in moalele capului. In sfarsit, am ajuns la parintii adoptivi- 2 copii de la scoala care l-au luat si l-au hranit cu laptele pe care nu il mai mancau copiii la scoala. L-am luat in brate si s-a lipit de mine, era cald si murdar de lapte, mancase. Am plans fericita si usurata, stiam ca acei copiii il vor ingriji, ca sint in stare sa nu mai manance ei ca sa il hraneasca. L-au botezat pe loc, SAMI si mi-au dat voie sa-l mai vizitez cand ajung in zona. Sper sa traiasca si bipedul sa fie pedepsit!” – asa a descris Elena Mocanita prima poza cu Sami, manzul abandonat.

Ce a urmat e lesne de inteles… Poza cu descrierea au ajuns pe facebook si de acolo pana la Roxana Radu a fost doar un pas. Mai departe s-a ocupat Vier Pfoten de salvarea mazului! Pana la salvarea propriu zisa, de catre Vier Pfoten, trebuie sa admiram incrancenarea cu care niste copilasi din sat au avut grija de el, fiind capabili sa isi dea laptele de la scoala, manzului, sa aibe grija de el ca de un copil mai mic si sa-i acorde afectiunea care cu siguranta i-a lipsit, fiind separat de mama lui. Nici nu vreau sa imi imaginez prin ce trece si biata iapa careia i-a fost luat pe nedrept puiutul…

Acesti copilasi care, desi amarati, au renuntat la laptele lor in favoarea manzului si au avut grija de el, merita sa li se intample ceva frumos. Poate o surpriza de Paste… Am citit pe facebook ca e posibil sa se organizeze o colecta de hainute, jucarii si alimente pentru copii din acest sat, daca sunteti interesati sa donati, puteti lasa un comentariu pe blog si tinem legatura ;). Va multumesc!

UPDATE: Pentru donatii avem nevoie de un microbuz cu care sa se faca transportul si de un loc unde sa facem donatiile. Daca aveti idei sau puteti ajuta, va rog sa lasati un comentariu la acest post!

Calul a fost luat de marti din acel sat si adus intr-un manej din vecinatatea Bucurestiului, unde este hranit cu lapte special pentru manji si primeste toata afectiunea de care are nevoie. Desi nu imi pot lua gandul de la biata mama care a ramas fara el…

Ieri am fost sa-l vad pe Sami si odata ajunsa la el, timpul a trecut fulgerator. E atat de dulce incat iti vine sa te lipesti de el, sa te cosi de blana lui moale si sa nu-i mai dai drumul. E iubitor, pupa pe toata lumea si nu glumesc – eu mi-am luat niste pupaturi zdravene de la el azi!!!

This slideshow requires JavaScript.

Ra

Leave a Reply

