Are si toamna farmecul ei

…ieri, o prietena foarte draga mie, mi-a spus “I am a four season girl”. Si argumentul ei a fost ca iubeste fiecare anotimp la fel de mult, pentru ca atat primavara, cat si vara, toamna si iarna, au elementele lor unice, care le dau un farmec aparte si le fac minunate.

Eu iubesc primavara, m-am nascut in aprilie, florile mele preferate sunt lalelele si cam tot ce  infloreste primavara (lacramioare, ghiocei, frezii, zambile). Mi se pare magnifica raza de soare care incepe sa prinda putere dupa o iarna grea si geroasa, incep sa fiu mai simpatica si sa ma simt mai femeie cand vine primavara. Nu mai spun ca totul prinde culoare in jur, tonuri de verde si de roz imi bucura privirea la fiecare pas.

Sunt implicata intr-o relatie de dragoste pasionala cu vara. E genul de relatie bazata pe atractie fizica. Nu putem fi impreuna o vesnicie, dar nici nu pot renunta la vara. Ma atrage cu caldura ei, cu cele mai spectaculoase apusuri, cu diminetile in care imi mangaie chipul soarele arzator. Vara ma redescopar, dupa ce mi-am acoperit trupul luni bune de toamna, iarna si primavara. Imi iubesc trupul gol vara, mai ales cand bronzul se lipeste de mine ca un scaiete. Iubesc vanturile varatice, zgomotul valurilor, aerul sarat al marii – accentuate toate de puterea incredibila a unui anotimp care face minuni cu natura. Vara infloresc florile de camp, vara avem fructe, legume, vara are ziua cea mai lunga si tot vara are ploile cele mai asteptate si mai dorite. Ploile de vara nu pica pur si simplu din cer, picaturile se apropie dansand si cad pe asfaltul incins sau pe pamantul uscat in ritmuri nebunesti. Vara avem concedii, vacante, vara descoperim cele mai multe locuri noi, vara invatam despre cei din jur, vara este a calatoriilor, a scurtelor sweet escape-uri, vara ne indragostim, vara iubim. As putea sa scriu despre vara la infinit si nu m-as oprii niciodata, pentru mine vara inseamna totul…

Iarna, draga de ea, vine cu ger, cu frig, cu inghet, cu zapada si cu sarbatori. As putea spune ca nu imi place nici macar una dintre cele enumerate inainte. Clar cu iarna sunt certata grav. O aseman cu genul de femeie acra si rea pe care o plac doar cativa, dar si aceia in stafundurile inimii lor recunosc pe ascuns ca iubesc vara mai mult ca iarna. caci nu poate fi nimic mai frumos decat o persoana calda si solara, nu poti iubi o persoana rece, glaciala, oricat de mult ai admira aceasta raceala impecabila cu care se afiseaza. Iarna vine la pachet cu mocirla, mizeria dupa topirea zapezii, ingreunarea traficului, intarzierile aferente ingreunarii traficului si nervii de rigoare. Tot ea, iarna, aduce ipocrizia. De la minciuna cu Mos Craciun si pana la urarile standard trimise via sms la toate numerele de telefon memorate in agenda mobilului. Urasc mesajele primite de la cei apropiati, in care se semneaza cu numele intreg, de parca am nevoie sa stiu ca esti Popescu Marius, ca si cum am devenit formali deodata. Dupa ce ne-am ignorat toata vara, iarna incepem sa fim mai prietenosi si mai buni, pentru ca asa cere traditia… Go and fuck yourself a bit!!! Raman cu vara, macar ea e sincera si recunoaste ca incalzeste mai multe trupuri goale si nu doar pe al meu… ;)!!! 

Toamna, mi se pare o romantica incurabila si cred cu tarie ca toamna aduce cu ea si cele mai frumoase povesti de dragoste. Cele adevarate, nu cele trecatoare care vin odata cu vara. Toamna se culeg strugurii si se face vinul care ne incanta papilele gustative in toate celelalte anotimpuri, incep scolile toamna si strazile devin aglomerate. Galagioase, pline de tineri. Toamna respira viata prin toti porii, desi incet, totul moare in jur. Datorita celui pe care il iubesc de cand ma stiu, visez plimbari lungi in Central Park, tot toamna. La fel cum singurul oras in care as putea iubi iarna, este orasul unde el locuieste acum… Toamna mi l-a daruit pe Bacovia, sau Bacovia mi-a daruit o imagine perfecta a toamnei. Toamna aduce cu ea si suferintele iubirilor care au incetat sa mai existe, suferintele amantilor care petrec lungi dupa-amieze in compania singuratatii lor, urmarind specatcolul de culori al covorului de frunze intins la picioarele lor. Toamna aduce cu ea cativa nori, ploi fara sfarsit menite sa ne spele pacatele stranse de-a lungul verii si sa ascunda lacrimile care curg de dor, la fel cum aduce nopti racoroase si insomnii dureroase. Asta inseamna viata, pentru ca nu simti mai bine ca traiesti, decat atunci cand doare. Pentru ca totul incepe sa se contureze… Proviziile pentru iarna incep sa ia loc pe rafturile din fiecare camara… Prietena mea mi-a spus ca toamna este a Maramuresului… La fel cum iarna este a Bucovinei. Toamna este pansament pentru suflet, iod pentru rana, odihna dupa vara, zarva, viata, munca pentru iarna si cununa pentru iubirile care inving…

E toamna, e fosnet, e somn…
Copacii, pe strada, ofteaza;
E tuse, e planset, e gol…
Si-i frig, si bureaza.

Amantii, mai bolnavi, mai tristi,
Pe drumuri fac gesturi ciudate –

Iar frunze, de vesnicul somn,
Cad grele, udate.

Eu stau, si ma duc, si ma-ntorc,
Si-amantii profund ma-ntristeaza –
Imi vine sa rad fara sens,
Si-i frig, si bureaza.

(Bacovia, Nervi de toamna)

Voua ce anotimp va place mai mult?

Ra

5 Comments (+add yours?)

  1. rokssana
    Oct 02, 2011 @ 15:55:11

    “I am a four season girl”….imi plac toate anotimpurile pentru ca iubesc viata si pretuiesc fiecare clipa …ok..acum ca am mai imbatranit si m-am mai domolit…iubesc nastera naturii in primavara si iubesc vara pentru ca-s nascuta vara….iubesc toamna mai mult de-o vreme, ma fascineaza cu simfonia culorilor si cu hohotul vantului prin frunzele cazute….si-mi place pentru ca e anotimpul in care fiica mea s-a nascut (cu 25 de ani in urma)…iubesc iarna pentru linistea ei, pentru sarbatorile in familie….asa ca,iubesc viata 🙂

    Reply

  2. raluca
    Oct 03, 2011 @ 19:09:50

    ador vara si la fel ca si tine sunt certata cu iarna.

    Reply

  3. Carmen
    Oct 05, 2011 @ 16:29:41

    Am o relație frumoasă de acceptare cu iarna. Eu îi accept capriciile, răceala și aparenta duritate iar ea m-a acceptat prin faptul că m-am născut în ianuarie. Aștept cu nerăbdare prima zăpadă și la fel de nerăbdătoare aștept în martie, primele raze de soare care să anunțe primăvara. Pentru mine, de departe, primăvara e cel mai frumos anotimp. Se întâmplă ceva magic, într-un fel, atunci :). Toamna mi-a adus o iubire frumoasă și durabilă și pentru mine, fiecare toamnă este ACEA toamnă, din ACEL an și cred că e anotimpul în care zâmbesc cel mai des și sunt cea mai îndrăgostită. Cu vara am o relație capricioasă. Îmi crează emoții contradictorii. Vara am pierdut multe și nu am mai știut să îi apreciez frumusețea, căldura ei mi s-a părut de multe ori agasantă. Tot el, cel pe care mi l-a adus toamna, m-a învățat că vara e frumoasă prin faptul că te provoacă să fii sincer cu tine însuți, să te privești drept în ochi și să trăiești cu tine cât e ziua de lungă. Acum, după ce am citit tot ce scrii tu despre vară, mă simt din nou provocată să o privesc mai de-aproape. Nu poate fi rea dacă un om frumos ca tine o apreciază atât de mult :).

    Reply

    • Ra
      Oct 05, 2011 @ 21:39:21

      Inca o data, multumesc pentru cuvintele frumoase!!! Da o sansa verii, nu pt ca imi place mie, ci pt ca merita! Sunt convinsa ca si tu esti un om frumos, dar nu imi cere sa ma imprietenesc cu iarna…. E imposibil!!!

      Reply

Leave a Reply

