Aix-en-Provence

Am ramas iar datoare… Nu am reusit nici macar sa va scriu cate ceva despre vacanta mea, asa ca nu se pune problema de poze si amanunte picante. :))).

Incep, asadar, cu Provence-ul. O saptamana in Sudul Frantei, de la care asteptam mai mult decat de la un taram fermecat din basmele copilariei. Visam dintotdeauna sa vad campurile de lavanda, sa fac poze printre ele si sa am astfel o amintire perfecta pentru tot restul vietii. Imi imaginam sudul Frantei ca pe ceva desprins din Povesti si asta pentru ca Cezanne si Van Gogh au stiut sa redea pe panzele lor, tot ce au gasit mai frumos pe pamant provensal.

Ce am gasit eu, in schimb?

Calatoria mea a inceput pe aeroportul Otopeni (Henry Coanda), de unde am zburat catre Nisa si de acolo am inchiriat o masina cu care sa strabatem in lung si in lat Provence-ul. Am stat in Aix-en-Provence si nu cred ca voi putea vreodata sa multumesc indeajuns de mult familiei unde lucreaza mama in Italia, pentru amabilitatea de a ne fi gazduit in casa lor din acest orasel micut care reprezinta inima Provence-ului. In fiecare zi am plecat dimineata si n-am intors seara, la timp pentru cine minunate care incepeau cu sampanie si se terminau cu deserturi delicioase preparate in casa de Papillou (tatal dnei la care lucreaza mama), fost patiser de meserie. Am invatat, de la dansul, sa fac Tarte au Citron, o prajitura care iti incanta toate simturile si de care as putea sa mananc fara s ama satur vreodata ;). Am mai invatat sa fac si alte feluri de mancare, dar despre acest aspect, voi povesti cu alta ocazie.

In total, am strabatut 1800 de km intr-o saptamana. AM vizitat o multime de locuri, orasele, am trait momente inedite, unice pentru mine si de neuitat. Dar am fost si dezamagita. Franta nu mi-a placut niciodata si credeam ca isi va spala pacatele cu aceasta bucatica de pamant. Nu a fost sa fie si asta mi-a lasat un gust amarui.

Incep cu oraselul in care am stat. Aix-en-Provence. Cred ca unul dintre cele mai micute si cochete locuri pe care mi-a fost dat sa le vizitez. Un orasel plin de viata, multi tineri pe strazi, multe cafenele, terase, barulete si o piata cum rar mi-a fost dat sa mai vad…Β 

Las imaginile sa vorbeasca pentru mine si am sa continui zilele acestea cu urmatorul loc pe care l-am vizitat in Provence.

Ra

22 Comments (+add yours?)

  1. Corinas
    Aug 24, 2011 @ 00:05:20

    Ce nu ti-a placut? Mie mi se pare asa de frumos, e asa cum imi imaginam πŸ™‚

    Reply

    • Ra
      Aug 25, 2011 @ 19:13:43

      Aix-en_pce mi-a placut f multm am si spus-o. Per total, m-a dezamagit toata regiunea in sine. Am sa mai postez si din alte orasele si alte locuri vizitate si am sa explic. In Aix eram cand ti-am dat sms ca regret ca nu te-am invitat cu mine. Regret si acum, oricum ;). Corinas, iti scriu in prvt pe fcbk, vreau sa te rog ceva. Pups!

      Reply

  2. Andu
    Sep 21, 2011 @ 21:12:48

    hmmm,in ce perioada ai fost in aix ? vad ca postarea e din august,eu am fost acolo toata vara,daca ai fost in vara asta imposibil sa nu te fi vazut pe acolo πŸ™‚

    Reply

  3. Andu
    Sep 23, 2011 @ 13:05:08

    hmm stii barul PTT ?
    au fost ceva romani anu asta pe acolo πŸ™‚

    Reply

    • Ra
      Sep 23, 2011 @ 13:57:21

      Nu, din fericire, cand merg in vacanta, caut sa vizitez cat mai mult, in loc sa pierd vremea prin baruri. Imi pare rau ;). dar pot sa iti povestesc despre fiecare km din cei 1800 pe care i-am facut in tot Provence-ul…

      Reply

  4. Andu
    Sep 23, 2011 @ 16:15:51

    la un moment dat termini cu vizitatul si incepi sa pierzi vremea prin baruri,unde mai cunosti lume,prieteni noi πŸ˜‰

    Reply

  5. Mihaela
    Dec 11, 2011 @ 16:31:01

    Si eu as vrea sa merg la vara in Provence. De ce nu ti-a placut ?( punctual). Presupun ca te-au dezamagit oamenii, pentru ca locurile sunt foarte frumoase.

    Reply

    • Ra
      Dec 11, 2011 @ 22:03:34

      Iti scriu mai detaliat cand ajung acasa, acum ies la cinema. Nu oamenii, ci locurile m-au dezamagit. Oamenii sunt peste tot mai ok decat romanii, asa ca nau aveau cum sa ma dezamageasca :)). Pups.

      Reply

  6. prof de francaisMihaela
    Dec 12, 2011 @ 12:53:22

    da..probabil ca locurile ti s-au parut mult mai lipsite de poezie decat ti-ai fi imaginat..

    Reply

    • Ra
      Dec 12, 2011 @ 16:38:11

      Acesta este motivul, faptul ca ma asteptam la mai mult, la mai frumos, la mai si mai… si ceea ce am gasit nu a fost nici macar jumtatea a ceea ce e ilustrat de faimosii pictori pe care provence-ul i-a dat omenirii si nici macar nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor mele dupa ce am vazut cartile postale si imaginile cu un Provence mirosind a lavanda si colorat in tonuri de mov… Sper, draga mea, ca macar tu sa nu ai parte de aceeasi dezamagire ca a mea. Totusi, marea din Cassis este superba, canyonul este ceva de vis, las de st croix este absolut fermecator, moustiers de sainte marie e un orasel medieval foarte cochet si daca ai noroc, poate gasesti si campurile acelea de lavanda, pe care eu, in 1800 de km parcursi prin Provence, nu le-am gasit ;). Camargue e o gluma proasta la adresa oricui, Arles si Avignon nu mi-au smul nici macar o tresarire mie, dar mamei mele care e mare iubitoare de istorie, i-au facut inima sa bata mai repede. E o diferenta de abordare, depinde de ceea ce cauti si de ceea ce astepti de la locuri, persoane si alianta dintre ele. In schimb se mananca foarte bine, aproape oriunde (nu incerca restaurantele pline de turisti, sunt tot o gluma proasta) si vinurile lor merita toate laudele ;). Daca ai nevoie de alte info, tell me.

      Reply

  7. Mihaela
    Dec 12, 2011 @ 20:11:53

    Mersi mult pentru detaliere. E bine sa stii pe unde nu se merita sa treci. Multe locuri sunt supraevaluate.
    Eu as vrea sa merg la un festival al lavandei- vazusem niste imagini superbe de la Ferrassieres- un satuc la vreo suta de km de Aix-en-Provence.: http://imaginicarevorbesc.blogspot.com/2011/08/sarbatoarea-lavandei.html . Dar cred ca pana la urma (lipsa de finante):) ma voi duce la Digne-les-Bains- vreo suta 50 km din Nisa.
    In mare, m-am hotarat la urmatorul plan de vacanta: avion Buc- Nisa. Stat in Nisa/ pe aproape, vazut Eze, Grasse, Digne-les-Bains…..sugestii?

    Reply

    • Ra
      Dec 12, 2011 @ 22:42:11

      In Digne les bains sunt campuri de lavanda. Dc vrei sa le vezi, mergi acolo. Nu ti-as recomanda sa stai la Nisa, daca gasesti hotel mai ieftin prin Provence, in alta zona. Nisa e searbada pt mine, e ca o femeie frumoase, fara pic de inteligenta. Mie nu imi spune nimic Nisa… Si eu am avut avion de la Buc la Nisa si am inchiriat masina de acolo. Eu cu mama am stat in Aix-en-Pvce acasa la niste prieteni, asa ca asta ne-a avantajat mult. Tot o saptamana am stat si eu. Mergi sa vezi Grabd Canyon de Verdon, http://en.wikipedia.org/wiki/Verdon_Gorge care are la baza lacul de Sainte-Croix, mergi sa vezi Moustiers sainte Marie, e oraselul medieval despre care ti-am vorbit si se afla la baza canionului. Citeste pe google despre canyon, e un drum de 25 km, absolut fabulos pe care rar iti e dat sa-l vezi in viata, iar lacul de la capatul lui este ceva care iti taie respiratia. Eu am pierdut pe barca cu mama (o hidrobicicleta, de fapt, inchiriata cu 10 euro/ora parca) o dupa amiaza intreaga si as mai fi stat… Are o culoare imposibil de descris in cuvinte! Din Cassis poti face o excursie cu barca care te duce sa vezi les calanques de cassis – niste golfulete naturale, pe care ti le recomand calduros sa le vezi. Cauta despre ele pe google, vezi imagini si ai sa intelegi de ce m-au fermecat aceste locuri. Evita Camargue cu orice pret si mergi totusi in Avignon sa vezi palatul si podul si gradinile palatului. Masina am inchiriat-o de la avis, d ela noi, am platit tot la noi si am gasit posib de a include in pretul masinii o asigurare pt absolut orice ar fi putut sa se intample. Cu tot cu asigurare, m-a costat in jur de 350 – 400 de euro o saptamana si nu mi-a oprit nimic ca si garantie, nu mi-a blocat nimic de pe card. Am avut un ford focus, diesel, model nou, de care am fost f multumita. Nu stiu ce sa iti mai spun, intreaba-ma si te mai ajut dc vrei. P.S. recomand Toscana, iti ia vreo 2 saptamani, dar e Paradisul pe pamant!!!

      Reply

  8. Mihaela
    Dec 12, 2011 @ 21:44:17

    Nu stau decat o saptamana:(

    Reply

  9. Mihaela
    Dec 13, 2011 @ 16:49:13

    Mersi pentru tot. Nisa nu ma incanta decat din punctul de vedere al comoditatii transfer aeroport- hotel. Daca voi gasi cazare ieftina in alta parte, renunt bucuroasa la Nisa. Problema e cu banii. N-am f. multi pentru aceasta calatorie, asa ca sunt oarecum limitata la Nisa + imprejurimi+ escapada la Digne- cel mai departe- 150 km.
    Ma voi interesa si de Toscana:))

    Reply

    • Ra
      Dec 13, 2011 @ 16:56:02

      Ok, astept nerabdatoare vesti, imediat ce te intorci din vacanta ;). Sa ai zile minunate si intamplari frumoase cu care sa te intorci de acolo!

      Reply

  10. Mihaela
    Dec 13, 2011 @ 17:26:19

    πŸ™‚

    Reply

  11. Vlad
    Aug 28, 2012 @ 12:43:03

    Buna. Si eu vreau sa merg acolo in octombrie anul acesta. Am o expozitie si tot caut pe cineva sa ma cazeze, dar in zadar. Daca tot ai fost acolo si ai vizitat si ai calatorit, nu ai putea, te rog, sa ma ajuti cu un sfat macar? Sa imi spui si mie unde sa caut cazare mai accesibila ca pret, pentru ca ma chinui grav. Daca esti un suflet bun, trimite-mi te rog un mail. Multumesc fain.

    Reply

    • Ra
      Aug 28, 2012 @ 17:39:40

      Buna, mai mult decat sa te sfatuiesc sa cauti pe net, nu stiu cum sa te ajut pentru ca eu am stat acasa la niste prieteni de familie, deci nu am platit cazare.
      Seara buna!

      Reply

      • Vlad
        Sep 03, 2012 @ 14:53:04

        Pai sa vorbesti cu prietenii tai daca vor sa ma gazduiasca si le platesc chirie. La asta m-am referit.

      • Ra
        Sep 03, 2012 @ 15:34:17

        Nu sunt prietenii mei, e tatal doamneinla care a lucrat mama mea, in Italia, nu imi permit sa le cer asa ceva, imi pare rau…

Leave a Reply

