Restaurant la mine acasa

Mi-a venit ideea aceasta nebuneasca de a imi deschide un restaurant acasa. Deocamdata pe terasa, iar in timpul iernii l-as putea muta in sufragerie ;). Nimic maret, ceva pt maxim 8 persoane, un decor linistit, o muzica in surdina, mancare gatita de mine si un vin bun in pahare. Ar fi ca o cina intre prieteni, doar ca la sfarsit s-ar plati. 

In marile orase, aceasta este o fitza maxima in ultimii 2 ani. Pe baza de recomandare, circuit inchis, preturi rezonabile si atmosfera garantata.

Nu mi se pare o idee rea, incerc sa lucrez la aceasta nebunie si sa o aduc macar la faza de proiect…

Voi ce parere aveti?

To start or not to start running a home based restaurant?

A devenit un trend sa mananci la un restaurant de acest gen. Li se spune pop-up restaurant (deci se potriveste pana si numele) pentru ca de obicei este ceva temporar si isi poate schimba locatia mereu. Datorita faptului ca in jurul acestor locatii se pastreaza secretul, ele mai sunt cunoscute si sub numele de “underground restaurants”. 

Găsirea unui restaurant de acest fel, poate fi greoaie, deoarece acestea nu folosesc reclame si nu sunt puternic promovate, ceea ce este de înţeles deoarece sunt deschise în casa cuiva. Reclama cea mai buna este aceea facuta “din-gura-in-gura”, promovarea se face pe bloguri si pe retelele de socializare. Doritorii se pot pune pe o lista de asteptare pentru a servi cina intr-un asemenea restaurant sau pot primi invitatie pe facebook ca la un eveniment.Nu va asteptati sa puteti alege felurile de mancare. Foarte rar exista posibilitatea de a alege si nu sunt chiar meniuri stufoase din care se poate comanda. Oricum, oamenii sunt informati asupra a ceea ce vor gasi, astfel incat sa nu existe surprize neplacute. 

Ati mancat vreodata intr-un astfel de restaurant? Va tenteaza ideea?

Ra
13 Comments (+add yours?)

  1. adn
    Jul 23, 2011 @ 04:39:36

    ne place place place 😀

    Reply

  2. ioana
    Jul 23, 2011 @ 09:03:05

    better start it soon babe…eu vin sigur daca il deschizi..:D pupici si spor la inaugurat restaurantul la bella ra 🙂

    Reply

  3. Ovidiu
    Jul 23, 2011 @ 12:56:54

    Super ideea !

    Imi fac abonament!
    Inregistram pas cu pas cum gatesti si o dam la Prima TV pentru emisiunea ,,Cireasa de pe tort,,
    O sa primesti numai laude de la Horia Varlan!!!

    Sunt sigur …asta din cate am auzit cat de bine gatesti de la vecinii nostri!!!

    Have a safe flight,Ra

    Reply

    • Ra
      Jul 23, 2011 @ 16:25:28

      Nu am cum sa inregistrez nimic ;). Ca idee doar, faptul ca ai un ret acasa si nu platesti taxe si nu ai firma, inseamna ca e ilegal si de aici e secret si functioneaza pe baza de circuit inchis ;). Thx!

      Reply

      • phillipo
        Aug 18, 2011 @ 04:11:25

        mai “fetitza”!….ma bag si eu…ca musca de pe tort!…..dar nu ma pot abtzine!…..Am citit ce ai gandit….si mi se pare ok.ideea!…..Facem echipa?…Eu decorez mesele….si tu le ornezi!…..Apoi ….tzin consumatorii de vorba….sa manance cat mai putzin!…..Spal si vasele!…..ce zici?…..Dar daca am face…un HOTEL-RESTAURANT?…….Pentru cei care intrec….masura!…..Cum ar fi?…….De 5 stele!…..Cognacul!………..Astept raspuns….de urgentza!…..Trece vara….si e mai costisitor….la mancare!…….

      • Ra
        Aug 18, 2011 @ 19:24:18

        Facem un Hotel-Restaurant, super ideea. Conditia este ca dimineata, in loc de micul dejun, sa le faci o felatie. Asta pt ca vrei sa participi. Ce spui, te bagi?

  4. anna
    Nov 21, 2011 @ 00:22:27

    Buna seara! Nu stiu daca discutia despre subiect mai e valabila sau nu, dar exact acelasi lucru as incerca si eu sa fac, numai ca toata lumea careia ii vorbesc despre idee se cruceste. Pe scurt, sunt disperata de “incuiala” oamenilor…Daca ati reusit demersul, imi puteti spune si mie cam care e reactia celor care va trec pragul? Va multumesc.

    Reply

    • Ra
      Nov 21, 2011 @ 09:16:18

      Buna, in primul rand nu mi-ar calca pragul oameni pe care nu-i cunosc. As face-o numai pentru cunoscuti sau pentru cei care imi sunt trimisi de cunoscuti. Deci reactia nu vad de ce ar fi negativa sau “incuiata”. Eu oricum gatesc des si mult si deseori imi vin prieteni la masa. De la a veni la masa pur si simplu, pana la a plati ceea ce consuma, e doar un pas mic. Trebuie sa ai si potentialii clienti, la inceput, mai ales. Ideea mea a fost foarte bine primita printre prieteni, colegi, cunoscuti, in general. Succes!!!

      Reply

  5. anna
    Nov 22, 2011 @ 14:57:45

    Va multumesc mult pentru raspuns. Potentialii clienti nu sunt o problema…La fel ca dvs, si eu gatesc mult, des si inovativ. Din pacate, pe linga reactiile de entuziasm din partea multora, am avut si ceva de genul :”ce porcarie e asta, sa chemi oamenii acasa la tine sa manince pe bani??”. Sigur, cei din urma nu vor mai minca la mine acasa nici pe gratis :))) Va doresc si eu succes in continuare si sper sa revin cit mai curind cu impresii de la primul festin.

    Reply

    • Ra
      Nov 22, 2011 @ 19:02:46

      Buna, nu imi mai vb cu “dvs”. aici suntem toti prieteni, indiferent de sex,varsta, cultura, etc.. ;). Tine-ma la curent si impartaseste-mi din experienta ta, mi-ar placea sa stiu cum iti merge ;). Eu ma apuc inspre primavara. VEzi ca gasesti si pe net, cauta pop up restaurants pe google ;).

      Reply

  6. prajituricisialtedulciuri
    Jul 01, 2012 @ 21:17:10

    Buna, ideea este super.Cand am auzit de asemenea restaurante si mie mi-a suras. Ai reusit?

    Reply

Leave a Reply

