Nu-mi lua (si) caii, Doamne…!!!!

Ieri si azi nu prea am avut timp si nici chef (ce-i drept) sa calaresc internetul ca disperata (dupa cum imi este obisnuinta). Am fost prinsa cu baby Ava, care este miraculoasa si in preajma ei, pur si simplu altceva nu imi mai trebuie. Acum, seara, am deschis calculatorul si am vazut pe fcbk mare agitatie cu un masacru pus la cale. Niste fiinte, oameni nu-i pot numi, au prins si chinuit (ca sa folosesc cuvinte dragute, totusi) 71 de cai salbatici din Delta Dunarii. I-au chinuit ingrozitor si maine ii asteapta un drum catre un abator din Italia care-i va transforma in bresaola probabil. Nu are rost sa va spun ca de mai bine de o ora nu ma pot opri din plans si nu stiu ce sa mai fac pentru a imi lua gandul de la ceea ce se intmpla in tara aceasta de cacat in care traim…

Satenii au prins smecheria, ca cineva ii plateste daca vand caii ca si cum ar fi ai lor si ii prind pe campurile din apropierea padurii Letea, prin padure chiar, pe terenurile lor (asa spun ei) si in cardasie cu veterinarul, ii duc la el sa le puna cip, declara ca e calul lor de cand a fost fatat si il vinde la abator… Plm (ma scuzati) in halul acesta sa ne fi prostit saracia, incat sa macelarim caii? 

Mai sunt si altii care sustin ca animalele ar avea anemie infectioasa (boala a cailor ce nu se trateaza) si caii trebuiesc omorati pentru a nu-i infecta si pe altii. Mai sunt alti scelerati care spun ca padurea este distrusa de catre cai pentru ca ei mananca scoarta copacilor si in ideea de a proteja padurea Letea, omoara caii… Bun, adica sacrificam caii salbatici in favoarea unei paduri. Coool, tipic romanesc. Pun pariu ca in oricare dintre variantele de mai sus, un jegos cretin are de castigat ceva banet. Si asta il face sa nu s emai gandeasca la bietele animalute ucise cu cruzime, nu inainte de a fi bine chinuite!!!

Oameni ca si noi, isi majesc mainile cu sangele acestor animale minunate, care nu au facut ncii un rau nimanui vreodata si asta fara sa-i doara sufletul si fara sa le planga inima.

 Din ceea ce am inteles, exista o organizatie (de la ei am imprumutat si pozele acestea cu calutii gata de trimis la abator), care se numeste Vier Pfoten ce incearca sa-i salveze facand tot felul de petitii si trangand tot felul de semnale autoritatilor care ar putea impiedica masacrul cailor salbatici din Delta Dunarii.

Au fost si televiziunile la fata locului, din cate am citit in comm oamenilor pe fcbk, europarlamentara daciana Sarbu s-a implicat destul de mult si toti lupta sa-i salveze din cosmarul in care au intrat fara voia si fara vina lor acesti caluti minunati care traiesc liberi acolo de generatii intregi.

Cum sa mai ai incredere in oameni? Cum sa-i mai privesti in ochi sau sa te lasi mangaiat dupa ce te-au brutalizat in asemenea hal? Cum sa mai simti ca iti vor binele cand stii ca te-au umplut de sange si au vrut sa te trimita la abator?

Aveti aici si linkul cu reportajul antenei 1, daca vreti sa urmariti si alte imagini socante si declaratiile satenilor care-i prind si ii vand la abator ca pe carcase… REPORTAJ ANTENA 1 – CLICK AICI .

Doamne, nu imi lua (si) caii….

Ra

P.S. Scuzati-mi greselile, erorile, etc… nu ma puteam opri din plans de mai bine e o ora si nu am recitit inainte sa-l public. Va multumesc.

12 Comments (+add yours?)

  1. adn
    May 19, 2011 @ 01:22:37

    Nu, deci m au trecut toti fiorii din lume pret de cateva minute! si acum am pielea ca de gaina! Si totusi nu m-am putut uita la intreg reportajul. Iar acum, una dintre intrebarile care ma macina este: ce putem face? ce pot face eu pentru aceste vietati minunate? :/

    Reply

  2. adn
    May 19, 2011 @ 01:29:42

    m-ai si unfriend’uit 🙂 probabil ai vazut tu ceva ce nu ti-a placut la profilul meu.. 🙂 Ce pot spune, ca tot vorbeai despre judecata intr un post de al tau, incearca sa nu ma judeci dupa ceea ce vezi pe facebook.. Oricum, sper ca nu te-am deranjat prea tare cu friend requestul meu. (ti-am scris aici pentru ca alta modalitate nu aveam. scuze de deranj, again.Andreea Panait)

    Reply

  3. matei adrian
    May 19, 2011 @ 19:09:25

    chiar nu e posibil asa ceva e strigator la cer ,acestor BESTI ca nu ii pot numi oameni le-as smulge carnea dupa oase .ce face statul de ce nu ia masuri sai bage la puscarie pe viata

    Reply

  4. cocutza
    May 19, 2011 @ 20:55:10

    Botosani…Letea-Tulcea…
    cineva scria ca acesti cai distrug padurea.Cand s-au taiat sute si poate mii de hectare de paduri,toata lumea a stat cu mainile in san si nici ceapa n-a mancat si nici gura nu-i miroase.Sa facem parte dintr-o comunitate internationala?Ne rad curcile!Acelor care handicapati mintali care au chinuit bietele animale le doresc din toata inima ca noaptea sa viseze numai cai morti.Si…Spitale de nebuni avem,asa ca au locuri rezervate.stau si maintreb ca omul prost.Ce-i raspunzi unui copil cand te intreaba:Tata ,tu ai omorat azi un cal?Dar pentru 1oo de lei ce nu face taranul.Omoara calul.ia banul si se duce la carciuma,iar acasa isi ia familia la omor,ca pe cal l-a omorat.

    Reply

    • Ra
      May 20, 2011 @ 15:24:09

      Bine spus! Sa speram ca vor fi salvati calutii, pana acum, din cate am vazut – totul merge spre bine. Pentru moment macar!

      Reply

  5. vilblok@gmail.com
    May 20, 2011 @ 17:20:21

    era de ajuns comentariul tau,fara a mai posta si acele poze cumplit de dureroase.
    cum te simti cand deschizi blogul tau si vezi acele poze? fara dureri de cap? daca da ,atunci de ce naiba le-ai postat. este oricum CUMPLIT DE DUREROS.oamenii nu pot fi numiti animale…animalele nu ar face asa ceva…avem foarte multe de invatat de la ele.oricum ,nu trebuiau puse acele poze dureroase……….

    Reply

    • Ra
      May 20, 2011 @ 22:45:20

      Nu cred ca era de ajuns doar postul meu, oamenii ar fi trecut mai departe spunandu-si “saracutii de ei”… Insa asa isi pot imagina prin ce trec calutii si poate se vor si implica…

      Reply

Leave a Reply

