Meseria mea

Azi am fost nevoita sa admit si sa inteleg ca a fi insotitor de bord are si imens de multe parti bune, nu inseamna numai ore ciudate de trezire, mese neregulate, zile libere fara nici o regularitate, munca multa in avion, ore petrecute mai mult printre nori decat pe pamant, gestionarea diferitelor situatii care pot aparea in timpul unui zbor, pregatire pentru cazuri de urgenta, notiuni de medicina si prim ajutor, examene in fiecare an, uniforma, disciplina, etc…

In primul rand munca mea nu implica un program fix. Nu petrec 8 ore sau 10 ore pe zi inchisa intr-un birou. Asta poate fi bine, dar poate fi rau. E rau pentru ca organismul meu nu mai intelege nimic, nici cand sa doarma, nici cand sa manance si nici alte chestii de acest gen. Dar e atat de bine sa am o anumita flexibilitate pe care altii nu o au. In alte meserii normale sau cu un program normal, angajatii stiu ca de luni pana vineri intr-un anumit interval de timp de afla la munca si sambata si duminica le pot folosi cum vor pentru ca sunt zile libere fixe. Eu am liber doar un weekend pe luna, dar am zile libere si in timpul saptamanii… Ceea ce e ok, azi – de exemplu – am fost libera. E miercuri si pentru mine a fost duminica. Pentru ca m-am trezit fara alarma de la ceas si ziua mea s-a desfasurat in ritmul unei zile de duminica. Faptul ca nu am un program fix, nu muncesc in fiecare zi acelasi numar de ore, iar poate fi privit ca pe un lucru pozitiv. As putea munci 8/10 ore pe zi in fiecare zi si poate ca la un moment dat as ceda oricum in fata obeselii, a stressului sau a rutinei. In schimb, eu pot sa am o cursa la Madrid, care sa dureze cca 9 ore, de cand ajung la aeroport si pana cand ma intorc, dar pot avea o cursa la Istanbul, care sa dureze 4 ore cu totul. Sau sa am o cursa interna, sa zbor pana la Cluj, de exemplu, si sa ma intorc inapoi cat ai clipi. Pot sa termin ziua de lucru la 12 la pranz sau pot sa ma intorc dimineata la 8 de la o cursa. Asta imi ofera timp sa ma odihnesc si sa ma bucur de o zi intreaga ca si cum ar fi zi libera, chiar daca eu am zburat in creierii diminetii in acea zi.

O alta parte pozitiva pe care am constat-o azi este ca programul meu si munca mea sunt cuprinse si se desfasoara din momentul in care m-am przentat la aeroport, pana cand am aterizat inapoi. Nu am de facut proiecte acasa, nu ma suna la orice ora clienti sau colaboratori, nu am deadline-uri si nici target-uri de atins. Asta inseamna ca ziua mea libera e zi libera, ca dupa ce am terminat duty time-ul, sunt off de-a dreptul si pot sa ma concentrez la altceva. Pot sa dorm, pot sa ma plimb, sa plec din oras, sa fac orice fara sa stau cu gandul la job. Aud tot felul de oameni in jur ca muncesc chiar si in afara orelor de program, ca isi iau acasa cu ei diferite proiecte pe care trebuie sa le duca la termen si au tot felul de probleme de rezolvat, chiar si in afara orelor de program. Eu nu am pasageri in ziua libera ;)!!

Programul meu poate incepe al dracului de devreme, cum mi se va intampla maine cand ma voi trezi la 4 dimineata, sau pot sta linistita o zi intreaga pentru ca zbor abea la ora 23. Uneori nu e placut sa stai duminica relaxat cu familia/prietenii/iubitul si sa pleci seara sau noaptea la munca, dar asta nu se intampla in fiecare zi.

O alta parte pozitiva si poate cea mai placuta este ca zbor gratis pe rutele companiei la care lucrez  si am o reducere substantiala pe rutele altor companii si cand am o zi sau doua libere ma pot urca in avion catre orice destinatie vreau fara sa imi fac griji in privinta biletului de avion. Ceea ce imi inlesneste plecarea in scurte vacante, sweet escape – cum imi place sa le numesc.

Am avut o perioada in care am urat meseria pe care atat mi-am dorit sa o practic, inca din copilarie. Asta s-a datorat problemelor de sanatate (sinuzita, otita, alergie derivata de la sinuzita) si a faptului ca ma dureau ingrozitor sinusurile si urechile cand mergeam la zbor. Acum, ma simt ceva mai bine, vorbesc inca pe nas si nu cred sa ma lecuiesc vreodata, mai am uneori dureri, dar nu atat de mari si parca am redescoperit cat de mult imi place ceea ce fac si cat de norocoasa sunt ca fac ceva la care altii doar viseaza. Zbor…

Ra

3 Comments (+add yours?)

  1. radu
    Apr 14, 2011 @ 15:44:01

    Orice domeniu de activitate are avantaje si dezavantaje, f important este sa faci ceea ce te implineste si sa te duci cu placere la serviciu. Asta conteaza cel mai mult, at the end of the day, sa te simti fericit si implinit:)

    Reply

  2. larisa
    Apr 14, 2011 @ 21:05:38

    Esti foarte norocoasa Ralu si ai dreptate faci ceva la care altii doar viseaza..momentan 😀
    Pup si take care

    Reply

Leave a Reply

