Pasageri (I)

Cele mai multe intamplari hilare si demne de amintit, le-am trait cand lucram la Blue Air. Era ceva de genul “nu am sa mai vad/traiesc o intamplare mai tare ca aceasta” si in cursa urmatoare se intampla ceva mai spectaculos.

Imi amintesc de doamna care si-a inchis copilul in compartimentul de bagaje de deasupra scaunelor si colegelor mele nu le iesea numaratoarea pasagerilor pe care trebuie sa o facem inainte de inchiderea usilor avionului. Pana la urma, dupa nenumarate incercari, cu lista de pasageri la verificat, si-au dat seama ca nu au vazut nicaieri infantul (copilul cu varsta cuprinsa intre 0 si 24 de luni), au identificat mama si au intrebat-o unde e copilul. Nonsalanta a spus: “sus, in copaita”!!!! Deci, inchisese copilul in compartimentul de bagaje. Si i se parea ceva normal…

Au mai fost mame care si-au uitat copilul in avion pe scaun… se intampla pana si asa ceva ;)!

Foarte draguta a fosto doamna in varsta, care a rugat-o pe o colega sa-i spuna si ei cand opreste la Roma, ca ea acolo trebuie sa coboare. iar pe mine m-a intrebat o pasagera, in timp ce pasea pe scara avionului sa coboare: “pentru Lyon, aici?”…. Da, ce sa crezi doamna draga?!

In timpul unei aterizari, deja eram si noi asezate pe strapontinele noastre, cdt-ul a anuntat ca vom face 15 minute zona (adica ne invartim pe sus) din cauza traficului de pe aeroportul respectiv. O pasagera nervoasa apela butonul prin care ne solicita si cand am intrebat ce vroia, ne-a spus sa-i transmitem cdt-ului sa-si vada de treaba lui si sa aterizeze, in loc sa se plimbe aiurea pe sus… De parca el statea la taclale cu norii de pe cer!!

Mai este si pasagera care apela acelasi buton prin care ne solicita si foarte speriata m-a intrebat de ce ne-am oprit. Cucoaaanaaa, suntem la 10.000 m si zburam cu 850 km/h, cum dracului iti poti imagina ca stam? Initial, la astfel de intrebari ai cateva secunde de blocaj total.  Apoi urmeaza alte secunde in care te intrebi daca e o gluma sau daca te pune la incercare. Mai apoi, vazand privirea si mimica pasagerului care te pune in astfel de situatii, iti dai seama ca nici nu glumeste si nici nu se joaca cu nervii tai. Pur si simplu asta le trece prin minte in acel moment.

Unii ne spun ca s-a rupt ceva pe aripa, ca au sarit din suruburi, ca ne urmareste o lumina de cand am decolat (aceea fiind lumina de semnalizare de pe aripa avionului), ca aud ceva ciudat, ca simt un miros dubios, ca ne-a cazut ceva, etc… Datoria noastra este sa tratam cu maxima seriozitate orice sesizare a pasagerilor, cel putin pana cand te convingi ca e sau nu e ceva serios.

Si acestea sunt dintre cele mai “usoare” cazuri…

Eu, am un ghinion fantastic de a ma nimeri pe aceeasi cursa cu toti pasagerii care se hotarasc sa pateasca ceva gen: o criza de epilepsie, o cadere de calciu, un preinfarct (termen popular pentru angina pectorala instabila), un timpan spart, un lesin… Am avut un minor neinsotit pasager, care a avut prima lui erectie in avion. Nu ma intrebati cum s-a manifestat si prin ce am trecut intreg personalul de cabina cu un copil care plangea ca il doare “acolo jos”… Poate am sa va povestesc intr-o zi si intamplarea aceasta :)!

Sute de intamplari haioase, ciudate, de neimaginat de-a dreptul asteapta sa fie scrise pentru a nu fi uitate… Cine stie, poate am sa scriu o carte cu si despre aventuri la bordul avionului.


Ra

 

 

19 Comments (+add yours?)

  1. Luca Losapio
    Apr 10, 2011 @ 23:55:15

    ahahahhaha, fantastic povestile astea!!!!

    Viner cnd or sa iau avion perntru Australia, or sa me gandesc la tine si ce ve intimple acolo sus pe 10000 de mt. 🙂 si da-ca ved ceva asa…. or se te povestesc pentru o futura carte strisa de tine :)) un pup

    Reply

  2. cinenicinutegandesti
    Apr 11, 2011 @ 13:31:47

    Am râs cu lacrimi! Felicitări şi da, de ce nu o carte cu şi despre pasageri.

    Reply

    • Ra
      Apr 11, 2011 @ 17:44:22

      Iti dais eama cu cate am trait eu si cu cate asa duna de la colegi, cate as scrie??? Wow!!!! Te puuuup!!!

      Reply

  3. Corinas
    Apr 11, 2011 @ 16:45:52

    Ce tare!! Chiar ca merita sa scrii o carte 🙂

    Reply

  4. larisa
    Apr 11, 2011 @ 23:56:56

    Sunt de acord cu fetele, chiar merita sa scrii o carte si mai ales ca esti talentata.
    Da’ faza de ce s-a oprit avionul e cea mai tare :)) ciudati oameni…
    Pup

    Reply

  5. alex
    Apr 12, 2011 @ 16:15:37

    salut,

    ghidează-mă te rog spre informaţii legate de cine şi în ce condiţii, poate fi însoţitor de zbor plus informaţii despre salar şi alte cele.

    mersi

    Reply

    • Ra
      Apr 12, 2011 @ 18:22:38

      Orice pers care vrea sa devina Insotitor de Bord, trebuie sa urmeze cursurile Scolii Superioare de Aviatie Civila. Cursurile cuprind teorie si practica, urmeaza examene scrise si unul practic pentru a obtine licenta de zbor si calificare pe un anumit tip de avion. Aceasta licenta nu iti garanteaza si un job la noi in tara. Nici nu te ajuta pentru a lucra la o companie de afara pentru ca fiecare companie cere licenta acordata de autoritatea tarii de care apartine, deci licenta romana e valabila pt companiile romanesti si tot asa. Despre salariu nu iti pot da informatii. Exista un salariu de baza si niste misii de zbor care sunt diferinte in functie de cursa, daca e interna sau externe. Si aici e diferit, fiecare companie platind cat si cum decide. In plus fiecare companie ofera anumite beneficii personalului navigant, si acestea difera de la o companie la alta. In functie de cate curse ai intr-o luna si banii castigati, pot fi mai multi sau mai putini.
      Daca mai ai intrebari, iti raspund cu placere. Pe site-ul Scolii Superioare de Aviatie Civila gasesti mai multe informatii legate de cursuri, plata, examene.

      Reply

  6. Andreea
    Apr 12, 2011 @ 17:39:12

    Ce ciudati sunt pasagerii uneori!:)) Am ras cu lacrimi la acest post. Dar inca ma gandesc cum sa ii treaca cuiva prin minte sa inchida un copil in compartimentul de bagaje…stranii idei pot avea unele persoane…

    Reply

  7. Ramo
    Apr 15, 2011 @ 14:03:33

    hello Ra!
    nu ti`am mai scris de mult… nu stiu daca mai ti minte, dar intr`o perioada ti`am cerut sfatul ; te-am intrebat daca sa merg la facultate sau sa ma apuc de cursuri la ssavc. M`am apucat de facultate. Sunt la drept si administratie publica, dar nu este nici pe departe ceea ce ma asteptam sa fie 😦 Acum ma gandesc sa termin anul asta si sa ma pregatesc de ssavc.Spune-mi te rog, am de unde sa imi iau manualele inainte de a incepe cursurile ?
    te pup, Ramo 🙂

    Reply

    • Ra
      Apr 15, 2011 @ 18:37:28

      Buna, manualele ti se dau la scoala in momentul in care platesti taxa pentru inceperea cursurilor, nu ai nici de unde si nici de ce sa le cumperi inainte de a intra la scoala. Facultatea la noi, din pacate, nu este deloc ceea ce ar trebui sa fie…

      Reply

  8. danut
    May 09, 2011 @ 11:08:06

    …chiar ca ar trebui sa scrii o carte….ar fi pacat sa nu..

    Reply

  9. George Geo
    Aug 03, 2011 @ 09:38:48

    Cea mai tare mi sa parut faza : De ce ne, am oprit ?………la 10 000 de metri ::))))))))))))))

    Reply

Leave a Reply

