Ceaiul Lipton, forta chimiei!!!

Nu beau cafea, nu imi place gustul. Asta m-a transformat intr-o veritabila fana a ceaiului de orice fel. Am ajuns sa am in casa zeci de sortimente de ceaiuri si sa beau ceai in orice moment al zilei, indiferent de anotimp sau situatie. Nu mi-a placut niciodata ceaiul Lipton, insa. Nu stiu de ce, probabil pentru ca aroma lui e mult prea puternica si nu e pe gustul meu.

De curand cineva mi-a “dezvaluit” o adevarata comoara de informatie. Si am inteles de ce nu mi-a placut ceaiul Lipton.

Pentru ca in pliculetele de ceai sunt puse la misto niste firimituri de frunze ca sa creada cei care beau ceai ca de acolo vine aroma, culoarea si gustul. In schimb, ce sa credeti?

Granulele rosii dau culoarea ceaiului Lipton de fructe si granulele albe dau gustul si probabil aroma (ma refer la miros). Sa va arat si ceaiul verde. Acesta are granule albe si negre.

So, I proudly present you, both Lipton tea…

Si inca nu am avut curiozitatea sa “investighez” toate sortimentele…

Insa cu siguranta, ceaiul Lipton nu se mai afla pe lista mea de alimente permise. Sper ca nici pe a voastra… ;)!

Ra

4 Comments (+add yours?)

  1. anca
    Apr 04, 2011 @ 12:28:50

    Hmmm, si eu sunt mare bautoare de ceai, am multe sortimente acasa, frunze, plicuri si piramide, englezesc, rusesc, arabesc, negru, verde, oolong, alb, fermentat sau oxidat, dar si aromatizat. Am si cateva sortimente de Lipton si acum m-am uitat mai atenta, pt ca m-ai facut curioasa – pana acum nu am desfacut niciodata plicurile : ) Parerea mea este diferita de a ta. La fel ca in cazul ceaiurilor arabesti, aceste ceaiuri sunt aromatizate. Bucatelele colorate mentionate (cel putin in ceaiul meu) par sa fie bucatele de fructe de padure uscate. De fapt, asa scrie si pe lista de ingrediente: ceai negru 80%, aroma de fructe 16% (cred ca astea sunt granulele albe) si fructe 3%. Pana la urma, ca tot ce tine de gust, e doar o chestiune de preferinta, iti place sau nu iti place aromatizat (De gustibus non est disputandum). In functie de mood, eu prefer oolong, dar nu imi displace nici cel aromatizat : )

    Reply

    • Ra
      Apr 04, 2011 @ 13:46:23

      In ceaiurile pe care le-am desfacut eu, existau doar granulele acestea care,a sa cum spui tu, dau aroma. Si eu stiu ca dau aroma. Dar prefer sa imi dea aroma niste fructe uscate sau orice alta iarba uscata, decat o granula chimica. Multumesc, dar refuz sa beau pana si ceai bagat pe chimicale… Raman la ceaiul d etei si de musetel, decat la Lipton “imbogatit” cu aroma chimica :)! Bucatelele colorate din poze sunt tot granule, doar ca-s rosii si coloreaza ceaiul in rosu, eu nu am gasit fructe uscate. Nu in pliculetele pe care le-am desfacut eu. Nu neg ca poate sunt in alte soiuri, dar cum nu-s fan Lipton, nu iau la desfacut toate sortimentele ca sa vad care are si care nu aroma chimica… Apoi… De Gustibus non este disputandul. Multumesc insa pt comanteriu, e foarte important sa mai citim si alte parerei. Te pup si zi buna!

      Reply

  2. anca
    Apr 05, 2011 @ 09:18:48

    Neata.
    Mentionam ca sunt o mare bautoare de ceai – ba chiar as putea spune ca sunt un pic experta (pe langa faptul ca lucrez in gastronomie de vreo 20 de ani) si de aceea tin sa-ti atrag atentia ca licoarea din tei (sau musetel) este, de fapt, o infuzie. Acestea nu se pot numi “ceai”, pt ca ceai se numeste doar infuzia din frunzele plantei de ceai, Camelia Sinensis.
    Orice altceva, inclusiv Roibush si “ceaiurile” din fructe sunt doar “infuzii”. Stiu ca suna ciudat sa-ti inviti prietenii la “o infuzie”, in loc sa ii inviti la ceai, dar asa ar fi corect.
    Tot ca informatie generala, ceaiul oolong din Taiwan este considerat “Champagne of tea” si iti recomand cu caldura sa incerci. Eu il comand direct de pe net, dar il gasesti si in magazinele specializate.
    Motto-ul meu: Have fun trying new things and be open to new ; )
    O zi minunata

    Reply

    • Ra
      Apr 05, 2011 @ 11:44:02

      Buna, iti multumesc inca o data pt sugestia de a incerca ceaiul oolong, am sa o fac. Ok, nu stiam care este diferenta intre ceai si infuzie pt ca pe absolut orice tip de infuzie scrie tot ceai sau tea. Nu aveam de unde sa imi imaginez ca o lume intreaga in jurul meu, o planeta – sunt toti niste retarzi idioti si ne induc in eroare :))))!!! E o alta informatie pe care o asimilez si am sa ma mai citesc despre asta – acum ca stiu, am mai invatta ceva ;). In cazul acesta sunt o mare bautoare de infuzii, imi plac infuziile si nu am baut niciodata ceai adevarat. Oricum, de la a arata cititorilor ca infuzia (sau ceaiul, ca acum nu mai inteleg nimic) Lipton are granule care dau aroma (chimicale toata ziua) pana la a dezbate diferenta intre ceai si infuzie e cale lunga si mi se pare putin off topic :-P. Nu sunt specializata in infuzii sau ceaiuri, sunt doar o mare bautoare de licori calde, fie ele infuzii sau ceaiuri…

      Reply

Leave a Reply

