M-am tot gandit

M-a cam pus pe ganduri o intrebare. Simpla si totusi atat de complicata. Un barbat m-a intrebat ce imi doresc eu. Bineinteles ca i-am raspuns fara sa ma gandesc “liniste”. Da, pentru ca vreau, in primul rand, liniste. Ce inseamna insa linistea aceasta? Ce inseamna liniste pentru mine, ce inseamna pentru tine? Si ce inseamna pentru barbatul care m-a intrebat?

Ce aduce linistea? Ce implica aceasta liniste? Cand suntem linistiti? Langa cine suntem linistiti? Ce ne linisteste? Uffaaa… Ce ti-e si cu intrebarile astea aparent usoare, dar atat de dificile…

Liniste inseamna (pentru o femeie) un barbat si un copil? Liniste inseamna bani si cumparaturi in-cine-stie-ce-mall-din-cine-stie-ce-colt-al-lumii? Liniste inseamna singuratate? Liniste inseamna cariera? Liniste e doar lipsa zgomotului??

Ce inseamna pentru fiecare dintre voi a fi linistit? Asta va doriti?

Ra

7 Comments (+add yours?)

  1. Florin
    Feb 04, 2011 @ 20:06:19

    O perspectiva islamista asupra linistii ar putea fi cam asa:

    1. Daca e liniste, e cu voia lui Allah.
    2. Daca e liniste, omoriti persoana responsabila
    3. Daca e liniste, Israelul e de vina.

    Confucianism: Confucius spune, “Linistea e intunericul zgomotului.”

    Buddhism: Daca e liniste, nu e chiar liniste.

    Zen Buddhism: Linistea e, si nu e.

    Zen Buddhism #2: Care este sunetul linistii?

    Luteranii ar spune: Daca e liniste, nu vorbi despre asta…

    Capitalistii ar afirma: E linistea MEA!

    Comunistii: Linistea e a noastra, iar o pespectiva comerciala: Sa vindem liniste la pachet.

    Rasta’: sa fumam linistea

    Stoici: Linistea e buna pentru mine.

    mai sunt variante, google it.

    Reply

  2. andrei bogdan
    Feb 04, 2011 @ 20:13:48

    Intrebare aparent usoara? De cand e usor pentru noi, oamenii sa stim exact ce vrem. Un exemplu clar e ca si atunci cand raspunzi raspicat, cum ai facut-o tu, nu stii de fapt ce ai vrut sa spui. Cred ca atunci cand stii cu adevarat ce vrei ai parte de liniste. Vei avea linistea psihica data de faptul ca stii incotro sa o apuci. Asa vad eu lucrurile.

    Reply

    • Ra
      Feb 04, 2011 @ 20:23:57

      Multumesc, Andrei. E adevarat ca am spus “liniste” si acum inca ma intreb ce inseamna asta pentru mine… Probabil ca voi avea liniste cand voi stii ce vreau, caci cu siguranta inca habar nu am ce vreau, ce caut si ce imi doresc… Dar asta este alta poveste. Si cand merg la cumparaturi, nu caut ceva anume, intotdeauna m-am bazat pe faptul ca haina sau obiectul de decor/mobilier, etc – ma va striga pe mine, ma va trage de maneca punand in evidenta ca este ceea ce caut, ceea ce imi trebuie. Si cumpar acel ceva atunci cand simt ca e facut pentru mine sau ca trebuie sa il am. Nu ma intreba cum simt asta, ce simt sau de ce. Stiu doar ca ne apartinem. Asa si in alte privinte. Inca sper ca atunci cand ceva este pentru mine, voi simti, voi stii si cumva, ceva, cineva ma va trage de maneca spunandu-mi ca suntem sortiti a fi impreuna, a trai impreuna. Fie ca este vorba despre o persoana, un loc nou pe care il vizitez si cu a carei amintire raman in suflet sau o emotie… Cumva sunt indecisa, dar asta pentru ca asa am fost mereu si mi-e greu acum sa stiu ce vreau, asa deodata…

      Reply

  3. Anca
    Feb 04, 2011 @ 20:36:55

    Raluca, o fi ceva in aer, altfel nu-mi explic :)) liniste am spus si eu ca vreau acum cateva zile, cand m-a intrebat cineva ce imi doresc cel mai mult in viata asta 🙂

    liniste, adica intelegere si calm, optimism si bucurie, multumire si capacitatea de a aprecia lucrurile si gesturile simple. Cred ca tocmai mi-am dat seama ca margelele pe care ma chinui sa le termin si care se incapataneaza sa nu se lase pictate, pentru ca e ceva in mine ce ma tine departe de pensula, vor fi pentru tine. Sa aduca liniste.

    Keep in touch,
    A.

    Reply

    • Ra
      Feb 04, 2011 @ 20:41:43

      Wow!!! Inca un sirag de margele frumos pictate nu ar putea decat sa ma faca fericita!!! In rest, da, asa inteleg si eu in mare parte linistea: calm, intelegere, optimism, bucurie, multumire si capacitatea de a aprecia lucrurile si gesturile simple… Liniste mai inseamna sa adorm imbratisata si sa ma trezesc sarutata… Sa gasesc un zambet cand ma intorc acasa, dupa 12 ore de zbor… Pana la urma dau de cap si sensului acestei linistii :-P!

      Reply

  4. Trackback: Este inceputul… « Gandul de dimineata

Leave a Reply

