Mic dejun si locul femeii in societate

In contrast cu micul dejun pe care l-a avut familia Optick ieri, eu am ales un mic dejun, pe cat de nesanatos, pe atat de bogat in calorii. Mi-am inceput dimineata cu o ciocolata fierbinte cu aroma de caramel, cu butter biscuits (de la mama lor) si niste spanish delights… As mai fi mancat un croissant (a real french one) si cred ca ar fi mers o omleta sau niste oua ochiuri macar, asezonate cu ceva bacon si paine prajita cu unt. Moooaaa maaa, asta da mic dejun copios…. :)!!!

Dar deocamdata e mult si ceea ce mi-am permis eu in dimineata aceasta. M-am abatut de la cotidianul ceai (apropos, am incept sa beau ceai verde dimineata, desi urasc gustul si mirosul lui) cu gandul ca oricum, de luni (ba chiar de duminica mai exact) ma reintorc la ceea ce eu numesc Haosul Cotidian… Asta implica Bucuresti, trafic, program facut de altii, trezit la ore imposibile, dormit cand apuc, mancat aiurea si la ore neregulate, oboseala maxima si in general lipsa timpului liber…

Cred, de fapt stiu cu siguranta ca voi fi condamnata de multi dintre cei care citesc dupa ce voi face afirmatia urmatoare…

Pana de curand credeam cu convingere in femeia de cariera. In femeia care reuseste sa imbine munca (una de succes) cu a fii sotie si mama (cu acelasi succes). Pe scurt credeam in super woman! Da, aceea mereu aranjata, pusa la punct, ingrijita, cu functie de conducere si o familie numeroasa careia ii face fata cu brio…

Acum nu mai cred… Nu pentru ca mi se pare imposibil (acolo, undeva exista si aceasta femeie perfecta, sunt sigura), ci pentru ca mai degraba invidiez femeile care sunt deopotriva doar mame si sotii. Acelea care se trezesc si pregatesc sotului un mic dejun sanatos, care dau apoi de mancare copilului, iese cu el la plimbarea de dimineata, face cumparaturile, pregateste pranzul, dupa pranz urmeaza plimbarea sau joaca de pranz si apoi orele de somn ale copilului. Cina in familie, intotdeauna udata cu vin (rosu neaparat), bagat copil la somn si petrecut cateva clipe frumoase cu sotul. Radeti? Nu, asta nu e imposibil, stiu eu ca este adevarat. Am certitudinea ca asa ceva este cu mult mai posibil si mai frumos (sau sanatos) decat: trezit pe fuga, luat mic dejun ce apuci buimaca de somn, fuga la munca unde ai de prezentat nu-stiu-ce-proiect-de-viata-si-de-moarte sau de rezolvat un milion de probleme, intalnire cu seful care zbiara cat il tin plamanii ca nu ai indeplinit nu-tiu-ce-sarcina-care-avea-deadline-ul-tocmai-azi sau sedinta cu subalternii care de obicei sunt barbati si asta ii frustreaza maxim si nu te iau in seama doar pentru ca esti femeie (atunci lupta sa te impui), muncit ca bezmetica 12 ore pe zi (ca deh, tre’ sa demonstrezi ca meriti functia pe care o ai), venit acasa moarta de oboseala, fara sa fi avut timp de o singura masa normala macar, ciugulit ceva de preferinta semi-preparat sau gata-cumparat si asta in timp ce te lupti cu somnul, apoi inca o zi… Si de la capat!!!


Imi pare rau, dar nu mi se mai pare ca locul femeii este intr-o functie de conducere, ci mai degraba la cratita, nah ca am spus-o p’aia dreapta!!! Acum, depinde cum vezi afirmatia mea. O poti vedea pe femeia de la cratita ca pe cea descrisa mai sus, fericita si multumita (atat ea, cat si familia ei) sau o poti vedea ca pe cea mai impovarata femeie din Univers. Eu ma refer la cea fericita. As da orice (acum, nu stiu daca si maine sau pentru totdeauna) sa am asa un program de casnica, o viata care sa imi permita sa am linistea aceea pe care eu nu o pot atinge…

Pana atunci, eu ma voi reintoarce in haosul meu cotidian… Si nu, Nu vreau…

Ra

10 Comments (+add yours?)

  1. Corinas
    Jan 26, 2011 @ 14:53:35

    Ra, eu sunt de acord cu tine, mai ales ca femeia aceea care sta la cratita poate sa faca ceva pentru profesie in timp ce se face friptura sau in timp ce se spala rufele in masina. Nu cred ca, daca stai la cratita, inseamna ca renunti la orice fel de preocupare intelectuala. Sigur, doar daca nu cumva chiar vrei asta! Dar o femeie desteapta, culta poate ramane la fel chiar daca sta la cratita, atat timp cat nu uita sa-si cultive intelectul. Si, in general, nu cred ca expresia “a sta la cratita” ar trebui sa aiba conotatia negativa pe care o are.
    Mie mi-ar placea sa renunt la tot si sa stau la cratita! Intr-o casa frumoasa, cu un copilas frumos si cu barbatul pe care il iubesc πŸ™‚ Si, intre o curatenie si un pranz, sa mai scriu un articol, doua….ca sa nu uit de mine si sa castig si eu un ban πŸ™‚

    Reply

    • Ra
      Jan 26, 2011 @ 15:22:33

      Exact la asta ma refeream, timpul liber l-as folosi tocmai pentru a imi cultiva intelectul, talentele, as face loc oricarui hobby as vrea, as merge la teatru, as vizita galerii de arta, as calatorii, as citi, as devora biblioteci intregi chiar…!! Offf, toate acestea sunt doar fragmente din ceea ce timpul si situatia finaciara nu imi permit sa le fac asa cum as vrea si in masura in care as vrea… Nu mai aduc in discutie barbatul (acela) pe care il iubesc si un posibil copil al lui, o casa comuna, sarbatori impreuna, mic dejun, pranz, cina… Corina, in care viata voi sta la cratita pentru EL??? Hehe, te pup, sa ai o zi de vis…

      Reply

  2. Corinas
    Jan 26, 2011 @ 18:06:36

    Cine stie ce aduce anul asta! πŸ™‚ Nu mai fi pesimista, maine-poimaine te vad cu sortul, prezentand numai retete pe blog πŸ™‚ Te pup, ai incredere!

    Reply

  3. madys
    Jan 26, 2011 @ 18:08:40

    Foarte bine punctat. Ca tot suntem noi in era obtinerii succesului in toate planurile, indiferent de sacrificii..( de obicei , sacrificate ies totusi sanatatea si viata personala ). Apreciez o femeie care are o cariera solida , dar mai mult o apreciez pe cea care stie sa se bucure de viata, in modul cel mai simplu posibil. Si eu , deep inside, as vrea sa fiu tot ” femeia la cratita ” , dar nu recunoasc lucrul asta in fata lumii :). As vrea sa am timpul necesar sa ma tin de toate placerile si hobby-urile mele, dar asta ar insemna sa ma las intretinuta de barbat, cel putin la inceput. Ceea ce e am greu. In plus, oare el apreciaza asta? As avea o curiozitate. Daca intrebi un barbat ce-si doreste mai mult : sotia care sa aiba grija de el sau de familie si sa tina casa in mana ei, sau carierista, care-i poate aduce un ban in casa, relatii sau cunostinte noi , poate o anumita prestanta in societate ( sunt si de-astia ), poate ideea ca femeia lui nu e casnica..:) Oricare ar fi alegerea lui, greul si nelinistea tot pe noi pica. Fie ca suntem carieriste si n-avem timp nici sa respiram, fie suntem ” la cratita ” si ne facem griji ca poate nu suntem suficient apreciate pt ce facem, sau ne simtim inferioare in fata unei femei cu succes in cariera, sau mai stiu eu ce alte complexe am putea avea.. Cum o dai , parca tot nu iese bine pt noi. In fine.. lasand la o parte analiza dorintelor barbatului si cum ne afecteaza pe noi ( era inevitabil ), eu votez pentru femeia la cratita .

    Reply

    • Ra
      Jan 26, 2011 @ 18:13:52

      Incredibil, ma bucur sa vad ca suntem mai multe care gandim asa!!! Sunt curioasa si in ceea ce priveste raspunsul barbatilor la problema pusa de tine… Am sa fac un sondaj… thx!

      Reply

  4. marius
    Jan 26, 2011 @ 18:56:04

    imi doresc sa vina o zi cand o sa faci doar ce scrii aici. sncer, si mie mi-ar placea asta πŸ™‚

    Reply

  5. Lu
    Jan 28, 2011 @ 17:44:53

    Iti amintesti Ra: “Ai grija ce iti doresti: s-ar putea sa ti se intample” sau “Ai putea primi mai mult decat poti duce”!!! ;o)

    Reply

    • Ra
      Jan 28, 2011 @ 21:50:20

      Ce poate sa imi dea bunul Dumnezeu ca sa nu pot duce? O sarcina cu tripleti sau chiar mai multi, altceva… Mai mult decat duc deja, nu stiu ce as mai putea pati rau…

      Reply

Leave a Reply

