Gmat, geometrie

Mi-am amanat testul Gmat pentru 1 aprilie, anul acesta. Pe 3 aprilie este ziua mea si un rezultat satisfacator cred ca ar fii cel mai frumos cadou pe care mi l-as putea oferi cu ocazia implinirii a 30 de ani. Sau anisori :)!!

Am mari probleme cu matematica, nu imi place deloc, nu am fost niciodata prietene. Nu inteleg mare lucru si daca inteleg ceva pe moment, cu siguranta uit in urmatoarele 30 de minute. Ceea ce ma face sa cred ca matematica nu este pentru mine, pur si simplu. Si ca obtinerea unui rezultat care sa imi asigure admiterea la un program de master acolo unde vreau eu, este doar un vis frumos care se va concretiza intr-o nereusita de toata frumusetea!!! Sunt trista, dar cu cat mai mult ma obisnuiesc cu ideea, cu atat mai mult voi accepta infrangerea in fata matematicii, mai usor ;).

Azi am facut o simulare de test Gmat. Ca sa intelegeti, va spun ca cel mai tare ma sperie geometria, ca am scos-o oarecum la capat (am ajuns la o intelegere) cu algebra si aritmetica, dar cand vad un singur punct (element de baza al geometriei), nu mai vorbesc de un unghi, con, patrat sau orice alta forma de natura geometrica – ma sperii si am impresia ca vine sfarsitul lumii cel putin!! Insa surpriza zilei de azi a venit de la faptul ca cel mai bun procent de intrebari cu raspunsuri corecte l-am avut la geometrie. Va spun sincer ca atat cat am putut, am gandit raspunsurile, dar m-am bazat pe intuitie in mare parte. Si a functionat!! (pentru Andreina a se citi: “si-a castigat!”)

O idee nebuneasca mi-a incoltit in minte dupa ce am vazut rezultatele. Am sa ma concentrez pe partea de verbal (engleza, gramatica si eseu) pentru ca imi vor folosi notiunile si la testul TOEFL si matematica am sa o las in seama intuitiei pe cat posibil. Pentru ca alta sansa nu am. Macar sa excelez la ceva, decat sa ma fac de ras cu brio la ambele categorii…

Acum, acestea fiind spuse, cu martori, ma apuc de invatat la partea de Verbal pentru Gmat.

Las restul in seama lui Dumnezeu, a Universului si a intuitiei :)!!

Ra

 

30 Comments (+add yours?)

  1. Catalin
    Jan 11, 2011 @ 14:37:14

    Cam de cat timp te-ai apucat sa inveti?

    Reply

    • Ra
      Jan 11, 2011 @ 14:41:22

      Asa pe bucatele de prin octombrie, insa printre curse si mutat in casa noua, deci aproape de minim. Dar sunt hopeless… Asta o pot intelege… Ai tu vreo solutie?

      Reply

  2. Catalin
    Jan 11, 2011 @ 15:13:49

    Cred ca solutia e sa fii desteapta 🙂 La propriu. Ceea ce sunt convins ca esti.. Cred ca scopurile acestor teste e sa scoata in evidenta intelectul. Sunt oarecum orientate si catre inteligenta. Eu tin minte de acum vreo 7-8 ani cand invatam pentru SAT-uri ca a trebuit intai sa schimb modalitatea de abordare a cititului si invatatului pentru ca eram obisnuit gresit de la scoala cu un stil tampit. E foarte mult sens si logica in testele astea.
    Ma apuc si eu de GMAT dar m-a speriat o prietena pe care am vazut-o foarte serioasa zilele trecute cum imi explica cat de complicat e… Astept sa vad ce faci tu!

    Reply

    • Ra
      Jan 11, 2011 @ 15:20:06

      Multumesc pt incredere, a fii desteapta, in cazul meu, nu implica si a stii matematica :))). Probabil ca cineva care stie f bine matematica, nu se pricepe la altele la care ma pricep eu. Nu le poti avea pe toate. Da, ai dreptate, e f mult sens si logica in testele astea. Nu este deloc complicat… daca stii macar putin amatematica elementara. Ceea ce eu nu stiu, pentru ca m-am multumit mereu cu nota de trecere in anii de scoala si plecand pe ideea ca nu imi place, nu pot, nu stiu si nici nu o sa am nevoie vreodata de matematica, am ajuns sa constat cu surprindere ca nu stiam (acum, cand m-am apucat de invatat) cum se calculeaza aria, perimetrul sau care este treaba cu numerele pitagoreice! Nu, nu e de ras, e de plans, dar e crudul adevar pe care nu am de ce sa-l ascund… Acum trag tare, sa recuperez ceea ce ar fii trebuit sa stiu deja…

      Reply

  3. Catalin
    Jan 11, 2011 @ 15:24:44

    Eu cred ca matematica te modeleaza ca fiinta de aceea trebuie sa nu iti fie frica de ea. Mie mi-a placut matematica (to some extent) dar, ca sa fiu plastic in continuare, trebuie sa gandesti dincolo de notiuni abstracte si sa simti numerele, suprafele si ce mai ai tu acolo. Sa fie prietenii tai, nu dusmanii! Matematica e poezia cu rima ascunsa 🙂 Dar intai trebuie sa simti ritmul…

    Reply

    • Ra
      Jan 11, 2011 @ 15:30:31

      Suna foarte frumos ceea ce spui tu, iti multumesc pentru incurajare si suport, chiar am nevoie. Dar prefer poezia cu rima la vedere!!! Nu reusim sa ne imprietenim eu si numerele, suprafetele, formele, etc…

      Reply

  4. Catalin
    Jan 11, 2011 @ 15:33:55

    Trebuie! Pai ce business o sa administrezi tu fara matematica? 🙂

    Reply

    • Ra
      Jan 11, 2011 @ 15:44:57

      Nu vreau sa administrez nici un Business… Ma intereseaza un master in marketing, pfff… si sunt convinsa ca as reusi sa-l fac si fara sa ma implic prea mult in numere… :)))))))))

      Reply

  5. Catalin
    Jan 11, 2011 @ 15:52:22

    Si unde vrei sa-l faci? Adica, concret.. nu ca in state..

    Reply

  6. Catalin
    Jan 11, 2011 @ 15:58:24

    Adica unde aplici.. Ce universitati…

    Reply

  7. Catalin
    Jan 11, 2011 @ 16:05:08

    A. Canada…

    Reply

  8. Catalin
    Jan 11, 2011 @ 16:09:38

    Si dupa ce termini masterul, ce planuri ai? Cum vrei sa te ajute?

    Reply

    • Ra
      Jan 11, 2011 @ 17:56:32

      Acum e mai important rezultatul la Gmat, in functie de acest rezultat voi stii macar daca am vreo sansa de a incepe masterul. Apoi toate se vor aseza, imi permit sa pastrez pentru mine (deocamdata) planurile, data fiind situatia de fata, putin favorabila. Multumesc pt intelegere.

      Reply

  9. larisa
    Jan 11, 2011 @ 22:01:44

    Ralu esti foarte inteligenta doar trebuie sa ai incredere in tine sunt convinsa o sa reusesti

    Reply

  10. Catalin
    Jan 12, 2011 @ 21:03:28

    Ei n-ai nicio sansa.. Ti-e tie frica sa nu fii dezamagita doar si de aia nu indraznesti sa fii increzatoare. Nu trebuie!

    Reply

    • Ra
      Jan 12, 2011 @ 21:16:12

      Vrei sa stii ceva? Eu abea aseara am aflat care este suma unghiurilor unui triunghi si care este diferenta intre un triunghi isoscel si unul echilateral. Sunt cam proasta la capitolul acesta, cand spun ca habar nu am matematica, nu glumesc… Sunt notiuni pe care majoritatea prietenelor mele le stiu si rad de mine ca eu nu stiam asta sau cealalta, dar nivelul meu a fost mereu sub zero la matematica…

      Reply

  11. Catalin
    Jan 12, 2011 @ 21:32:09

    E lejer! Prietenele tale stiu ce inseamna YR-ASA? Sau C12Y114? Sau 14R? Sau CATIII? Rub that in their noses!

    Reply

  12. Catalin
    Jan 12, 2011 @ 21:45:53

    Pai inainte sa zbori undeva, nu te interesezi cu ce zbori? Cati ani are, ce configuratie… etc? 🙂

    Reply

  13. Catalin
    Jan 12, 2011 @ 21:52:36

    E ok, tu. Multi stiu chestiile astea. (Si vezi ca e speechless, nu speachless 🙂 Se pare ca ai si pe la verbal niste catching up to do :p)

    Reply

  14. Catalin
    Jan 12, 2011 @ 21:57:20

    Da sa nu te superi, ca nu am vrut sa fiu rautacios… Lejer?

    Reply

    • Ra
      Jan 12, 2011 @ 22:04:46

      Accept orice critica, atat timp cat am ceva de invatat. De corectat, indreptat. Inseamna evolutie ;)! Lejer!

      Reply

  15. Catalin
    Jan 12, 2011 @ 22:16:37

    Super! Atunci, daca ai intrebari legate de geometrie sau matematica in general, simte-te libera sa mi le adresezi! Ai mailul meu din mesaje! 🙂 Doar nu am terminat fac. de matematica degeaba!

    Reply

Leave a Reply

