Nu vreau sa mor!

ăNu vreau să mor. Nu cred că e timpul să mor. Totuşi, nu pot să nu mă g‰ndesc la moarte. Mai ales că am impresia că şi ea se g‰ndeşte la mine. Şi la alţii. Spuneam, acum c‰teva săptăm‰ni, că moartea e printre noi. Şi mă g‰ndesc la moarte pentru că prea mor mulţi oameni care dădeau un ”nţeles noţiunii de om. Prea mulţi. Din ce ”n ce mai mulţi. Şi ritmul s-a ”nteţit. Şi se face ”ntuneric ”n cultura rom‰nă. Deodată, se aude un zvon. Care, ”n scurtă vreme, se confirmă. Şi ”ncepem să ”nţelegem cine au fost ei şi ce trebuia să facem ca să nu le scurtăm vieţile. Prăbuşirea lui Ştefan Iordache este inacceptabilă, intolerabilă, inadmisibilă. Degeaba ne iluzionăm şi ne narcotizăm cu ideea că el va trăi printre noi. Peste el s-a aşternut, de pe acum, păm‰nt. Păm‰ntul, cu noi cu toţi, ”l apasă. E nedrept” scria Adrian Păunescu ”n toamna lui 2008, la dispariţia marelui actor, Stefan Iordache.

Din pacate, prea multi dintre noi, pleaca prea devreme si prea putini ramanem ca sa-i plangem…

Impotriva vointei noastre, moartea ne da tarcoale in orice clipa. Fie ca vrem sau nu, suntem in permanenta amenintati de moarte. In cele mai simple momente, in cele mai frumoase situatii, in cele mai tragice gesturi si intamplari se simte miros de moarte. E greu de suportat mirosul mortii si pariez ca oricare dintre noi, chiar daca nu o recunoaste, ar vrea sa traiasca vesnic. Sa nu i se mai umple narile cu acest miros apasator al mortii care ne da tarcoale.

Nu vreau sa mor, spunea marele Paunescu. Nu vreau sa mor, o spun si eu. Nu vreau sa mor, sunt convinsa ca e in gandurile fiecareia dintre voi. NU vreau sa mor…

Adio, Maestre, mare Poet si om de cultura al tarii noastre (atat de napastuite, as putea spune), Adio si spune-i mortii sa ne dea ragaz, noua celor care am ramas…

Ra

4 Comments (+add yours?)

  1. ady
    Nov 08, 2010 @ 21:34:32

    moartea e un concept si faptul ca nu e inteleasa e motivul care ne face sa ne temem….nu e nimic dificil de inteles insa viata si agitatia zilnica, galagia,miscarea….ne sperie probabil lipsa acestora….cel putin asa ma speria pe mine…cindva pina sa inteleg mai multe….la fel ca si primul si Adrian Paunescu…dupa cite imi dau seama a infaptuit ceva…si-a implinit menirea ca om…ca suflet….si asa cum cred eu ,nu a murit….e acolo pentru prin faptele lui si vorbele lui a ramas in minti,in suflete,in carti…cred ca asta e vesnicia….eu numi doresc nemurirea…ca fiinta…ar fi ingrozitor…ca suflet…..mai vedem daca o voi putea cistiga vreodata….sa mor nu vreau…am vazut moartea, as putea spune…4 zile…nu e urita si nici frumoasa…dar nu trebuie sa o cerem sau sa o dorim inainte de vreme…

    Reply

  2. ady
    Nov 09, 2010 @ 16:54:33

    am dat o raita pe la poarta raiului,dar dar sfantul petru mi-a dat un sut in…. si mi-a spus ca nu am ce cauta pe acolo :)…..defapt am fost in coma pentr 3 zile si 22 de ore….pentru motive ce doctorii au avut imediat un raspuns …defapt motivatia a fost alta….e greu de explicat … viata nu e doar ceea ce credem,gindim sau facem zi de zi…cel putin pentru mine…

    Reply

Leave a Reply

