Amintiri fericite, la intamplare

Am citit ceva deosebit de frumos pe blogul Corinei . Amintiri fericite, la intamplare… Culmea e ca cititnd, parca imi aminteam alaturi de ea toate acele momnete, desi nu am facut parte din nici unul dintre ele… Insa scrie atat de frumos, de natural, de calm… Da, de calm, pentru ca desi sunt o avalansa de amintiri, nu pare decat ca se aliniaza frumos, cu calm…

Mi-am propus sa fac si eu acelasi exercitiu de imaginatie. Sa vedem ce o iesi… Imi amintesc cu placere de:

Diminetile de vara, hohotele de ras cu el, mirosul de mancare gatita la foc facut cu coceni – la tara, eu mica fiind – la cules de tutun pe camp, prima data cand am muls vaca singura, cand l-am revazut dupa 3 ani, Capri, iernile cand ma dadeam cu sania pe derdelus in parcul IOR, jocurile copilariei vara, mirosul de la brutaria din sat, serile in care invatam cu el pentru licenta, prima data cand am plecat la mare fara parinti, primul sarut, sweet escape-urile cu Andreina in afara tarii, orezul cu lapte facut de matusa mea de la tara (colarez), inhamatul cailor la caruta, zilele post operatorii in care am avut grija de Andreina in convalescenta si am facut maraton cu filme de dragoste pana ni s-au umflat ochii de la atata plans, verile in care mergeam toti copii din bloc “pe balta” sa facem baie, prima data cand am vazut Napoli prin ochii lui, prima zi pe mare in barca, bucuriile pe care mi le-a facut Ale, prima data cand am botezat, prima calatorie cu avionul, prima cursa a mea ca parte din echipaj, am primit de ziua mea 101 lalele acum cativa (multi) ani – Doamne, cat m-am bucurat sa vad atatea lalele in casa la mine!, diminetile in care mancam cu Raluca, sesiunile de gatit in care faceam clatite cu toti vecinii, serile in care jucam carti pe porunci – si eu pierdeam mereu…, diminetile la Zerillo’s, mancarea de cartofi pentru angajati a lui Lili in bucataria de la Zerillo’s, Pompea, mesele cu toata familia si prietenii duminica la restaurant cand Pompea era bucatar sef, ospatar si gazda – ea centra, ea dadea cu capul -, Sfantul Valentin si restaurantul plin de lume, prima petrecere organizata de mine – lansare BMW seria 1 -, lungile discutii cu Carmen in bar, cand am facut cunostiinta cu Vincenzo, noptile in care ramaneam cu Vince acasa si ne uitam la tv pana cand se intorcea Ciro, ha! – si cand i-am lasat lui Ciro liftul blocat ca sa urce pe scari pana la etajul 4 – cat am mai ras cu Vince, “bataliile” presarate cu hohote de ras in care ieseam pe geam din birou (cat de frica ne era sa nu ne prinda Ciro), prima pastiera napoletana reusita, serile cand Francesco canta la Zerillo’s, prima data cand am vazut licurici, prima vizita intr-un parc de distractii, imi aduc aminte cand am inotat cu un mare banc de pesti alaturi sau cand am atins prima data un delfin, noptile in care adorm lipita de el, diminetile in care ma trezesc langa el, serile in care mancam ardei gras cu branza si rosii la el in bucatarie si apoi adormeam ascultand muzica in surdina, cand am fost cu el sa-i vad casa (ce invidie totusi), mesajele de dragoste pe care mi le lasa inregistrate pe robotul telefonului fix Ciro cand ne-am despartit (mi-a si cantat o data 🙂 )…, mirosul nucilor coapte cu sare in preajma Craciunului, verile petrecute la rudele de la tara cand “furam” calul si mergeam sa calaresc in raul Buzoel, gustul rosiilor proaspete abea culese din gradina bunicii, bunicul meu si orice clipa petrecuta cu el (povestile pe care mi le spunea seara inainte de culcare si intamplarile din timpul razboiului pe care mi le povestea si de 100 de ori pe zi daca il rugam)…

-va urma-

Ra

6 Comments (+add yours?)

  1. andreina86
    Sep 19, 2010 @ 19:58:21

    Ce frumos! O sa incerc sa fac si eu o rememorare de genul asta. Poate ma mai linisteste si-mi pune ordine in suflet. P.s. Sunt la briefing, trebuie sa apara Edi,am vazut pe plan 🙂

    Reply

    • Ra
      Sep 19, 2010 @ 23:06:34

      Da, pleca la Nisa in noaptea aceasta ;). dar ii intarziase avionul si a venit mai tarziu. Incearca, eu m-am chinuit ceva pana au inceput sa se astearna singure. Si pun pariu ca daca mai scormonesc – mai apar cateva amintiri fericite!!

      Reply

  2. Madalina
    Sep 20, 2010 @ 18:54:17

    Ra, vreau sa te felicit pentru modul in care scrii. Cred ca ai putea fi o foarte buna scriitoare.
    In legatura cu amintirile, mie mi se pare ca pana acum (si sper ca si in viitor sa fie lafel) ai avut o viata frumoasa.Succes in continuare!

    Reply

  3. Corinas
    Sep 20, 2010 @ 22:18:29

    Ai vazut? 🙂

    Reply

Leave a Reply

