Maruntis… :))

Nu stiu ce parere aveti voi, dar mie una mi se face rau cand mi se spune “nu avem sa va dam rest” sau, mai rau, nici macar nu mi se mai spune. Se intelege de la sine ca nu are rost sa mai astept restul dupa ce fac o plata. Motivele sunt nenumarate, dar principalul invocat, in tara noastra, este ca nu sunt bani marunti. Adica monede mai exact. Cum s-ar spune, probabil ca e criza si de monede :)!

Bun, inteleg si asta, dar de ce oare atunci cand merg la magazin sa cumpar o paine si platesc in monede, vanzatoarea se uita la mine cu o privire de genul: “cu banii astia vii tu la cumparaturi, fetito?”…?!?

Mi s-a intamplat chiar de curand asta. Si de mult ma enerveaza atitudinea pur romaneasca de a nu ni se da rest, de a nu lua rest si de a nu plati cu bani marunti pentru ca “e rusine” probabil… WTF??!! Nu sunt tot bani? Daca eu ma duc la magazin si imi lipsesc o parte din banii necesari platii cumparaturilor, oare mi le da chiar si asa? Si nu vorbesc de boutique-ul din coltul blocului, acela din cartier, unde ne cunoastem cu patronul si cu cea/cel care vinde si mai inchide un ochi cand nu ne ajung banii…

Din curiozitate am pus pe facebook intrebarea:

“ce parere aveti despre banii marunti? Ma refer in special la monede si la a plati ceea ce cumparam, cu monede.”

Raspunsurile au fost pe masura ;). De la “banii marunti exista numai cand trebuie sa-i dai. Cand ii ai de luat ca rest, nu-i are nimeni.” si pana la: “pe mine ma enerveaza maruntii, nu am unde sa-i tin, zboara din buzunare. Nu sunt buni decat pt cosuri la Billa :). De obicei nu iau restul in monede, eu am strict o problema de functionalitate, ma enerveaza mai ales cand ma dezbrac si se imprastie prin toata camera :)) Sau cand se blocheaza masina de spalat…”. Mergand chiar si pana la: “eu nu mai las restul la casa de ani de zile, iar cnd vanzarorul nu se oboseste sa mi-l dea l cer răspicat!!! nu mi se pare normal sa-mi las banii cuiva fără voia mea!!! iar de ceva vreme, sotul meu a nceput sa facă la fel, in conditiile in care aduman monede in urma lui de pe tejghea de cnd mă știu :))))
ce mă enervează si mai tare este sa primesc ness, guma, mentosane, caramele sau orice altceva au pregătit pe post de rest!!!” !!!

Deci, cam asta este parerea oamenilor despre monede. EU sunt pentru a lua monedele ca rest si a le folosi ca mijloc de plata. Pentru ca sunt tot bani si tot munciti. Si cand nu-i ai, ti-ai dori si o moneda, cat de mica…

Voi ce parere aveti?

Si apropos de dat restul in caramele, mentosane, gume de mestecat, mi s-a intamplat si mie sa imi dea un pumn de caramele rest la magazinul din cartier. Un mini market cu de toate, care la un moment dat functiona si non-stop. Le-am luat fara sa comentez si dupa cateva ore m-am intors sa cumpar ceva. Am tinut minte exact cat valorau caramelele, am ales un produs apropiat la pret, am completat cu restul de bani (monede, bineinteles) si la casa am dat caramelele si monedele. Casiera s-a uitat mirata la mine, neintelegand ce vreau. Si am intrebat-o eu: ” e vreo problema? Mi-ati dat mai devreme restul in caramele, acum am nevoie sa cumpar ceva si nu am bani, v-am adus caramelele inapoi si sa nu-mi spuneti ca nu le primiti…!”. Cred ca am luat-o prea prin surprindere ca nu a mai spus nimic, dar nici nu mi-a mai dat vreopdata restul in caramele…

Ra

10 Comments (+add yours?)

  1. Marius
    Sep 14, 2010 @ 10:38:01

    Buna faza cu caramelele!

    Am inteles ca li s-a interzis cumva sa mai dea restul in produse. (lege, ceva?). Pe mine m-a distrat cand mi s-a intamplat sa primesc de la banca maruntis … si printre alte monede erau si 3 bani … Am pus banii in buzunar si am mers sa-mi cumpar ceva ce costa fix 12,03. Iti dai seama ca mi-a fost rusine sa dau cei 3 banuti, nu?

    Reply

    • Ra
      Sep 14, 2010 @ 19:37:35

      Habar nu aveam si probabil ca mine sunt multi altii… Deci continua sa ne dea restul in alte produse, un fel d etroc – as putea spune ;)! In leg cu rusinea, f rau, dar bine ca pana la urma i-ai folosit. Mi se pare ca muncim si pt banii aceia, nu e o gluma, nu se dau de pomana…

      Reply

  2. larisa
    Sep 14, 2010 @ 11:04:29

    ha ha asta e tare creca toata lumea a patit nu o data si de mai multe ori sa primeasca guma,caramele,chibrite etc in loc de rest eu am patit chiar alaltaieri dar am cerut restul nu caramele ca nu pot sa-mi iau cu guma bilet de autobuz :))

    Reply

    • Ra
      Sep 14, 2010 @ 19:39:29

      F bine! Din pacate, da, chiar suntem multi cei care primim rest in alte produse, culmea – pe care nici nu le folosim…

      Reply

  3. larisa
    Sep 14, 2010 @ 11:06:15

    eu imi strang tot maruntisul si cand ajung sa fie 10 lei ma duc la magazin fara jena da nu tot bani sunt

    Reply

  4. Corinas
    Sep 14, 2010 @ 19:27:47

    Daca-ti spun ceva, sigur ai sa razi de mine :-))
    Inainte, adica pana nu demult, si eu obisnuiam sa vad monedele ca pe niste…chestii aproape inutile. Adica nici nu le aruncam, nici nu le dadeam prea mare importanta.
    Pana intr-o zi, cand ne-am hotarat (eu si prietenul meu) sa punem toti maruntii la un loc, zi de zi. Toti maruntii pe care, de regula, nici nu-i bagam in seama. La fel am facut si cu bancnotele de un leu. Si am tot pus, si am tot pus….si stii cat am strans, din august si pana acum? Vreo opt milioane de lei vechi! 🙂 Aproape 200 de euro. Tare, nu? 🙂 Si mai strangem, sa vedem cat om putea sa adunam. Maine, poimaine ne trezim bogatasi! 🙂
    Ai dreptate cu tot ce ai spus – mai ales in ce spui despre obiceiul vanzatoarelor de a-ti da guma si alte tampenii in loc de restul care ti se cuvine. Asa e, si maruntii sunt tot bani, nu-i nici o rusine sa-i intinzi la casa cand vrei sa-ti cumperi ceva.

    Reply

    • Ra
      Sep 14, 2010 @ 19:44:44

      Da, eu am facut long time ago, o socoteala cu cat cheltuiam inutil. De exemplu pe tot felul de reviste pe care dupa ce le rasfoiam le aruncam. Si nu vrei sa stii cat d emult cheltuiam inutil pe luna. De atunci, se stie, reviste nu mai cumpar (decat cateva carora le-am ramas fidela, restul daca le “prind” prin avion – bine, daca nu – iar e bine… Nu imi schimba viata. Si eu cu fratele meu strangem intr-un fel de cutie banii marunti si uneori mai punem si hartii de1 leu. Cand avem nevoie, este cel mai la indemana “imprumut” rapid. In sume mici, bineinteles. Am citit la fel, undeva, ca daca de la 1 ianuarie faci asa, pana in perioada Craciunului o sa ai o gramada de bani pt cadourile de Craciun! Nu am incercat niciodata, dar anul viitor am de gand sa incerc. La fel si cu abonamentul Vodafone, plateam enorm in fiecare luna si la o socoteala am realizat ca se duceau in jur de 2000 euro pe an, asa ca am renuntat la abonament si am ramas cu o cartela reincarcabila, care mi-a imbunatatit substantial bugetul… Si tot asa…
      Te pup, Corina.

      Reply

  5. gabriela cristea
    Sep 17, 2010 @ 16:35:54

    Buna!!! In legatura cu subiectul de aici, imi spunea mai demult o cunostinta, persoana care chiar are bani , ca , cine nu apreciaza banii mici nu ii merita pe cei mari….Mi-a placut mult si de atunci , sincer, dau mai multa importanta maruntisului….O zi frumoasa sa ai!

    Reply

    • Ra
      Sep 17, 2010 @ 18:30:53

      Pe mine m-a invatat fostul meu iubit ceva ce stia de la bunicul lui: “cu o lira azi si cu una maine – ajungi la un milion…” ;)!!! Seara de vis sa ai!

      Reply

Leave a Reply

