Ce sa aleg?

Francesco, un prieten, a plecat in vara aceasta sa isi petreaca concediul “all’avventura”. 3 saptamani cu barca pe marea Egee, plecand din insula Samos (Grecia)… Impreuna cu alti 3 prieteni, nici unul dintre ei nefiind un marinar cu experienta. Toti dorindu-si sa invete sa navigheze, sa traiasca o aventura pe mare. Cand l-am intrebat daca nu-i este frica mi-a raspuns cu o intrebare: “tu ce ai sa le povestesti copiilor tai? Eu am sa le spun ca am fost sa fac surf in Panama, ca am navigat 3 saptamani pe mare cu o barca cu panze din 1972… (…)” Mi-a mai spus razand de mine: “Tu ai sa le povestesti ca in concedii ai fost sa te bronzezi pe latura A B C D a corpului”. Sa ne intelegem, are doar 23 de ani acest amic al meu.

Asta mi-a dat de gandit. Mereu am cautat concedii linistite, in locuri paradisiace, fara prea multa lume. Genul acela de concediu in care mergi ca sa iti incarci bateriile. Sa dormi bine, sa mananci mult si bine, sa te bronzezi pe toate laturile egal ;)…

Anul acesta voi merge all’avventura in sensul ca nu stiu ce ma asteapta…! Nu stiu ce voi face, nu am pregatit nimic dinainte, nu am facut un milion de cautari pe net, nu am decis ce sa vizitez si unde sa mananc. Nu stiu decat ca voi pleca cu Andreina o saptamana si ca apoi imi ramane inca o saptamana libera. Pot sa aleg sa o petrec all’avventura si pe aceasta alaturandu-ma unui grup care se va afla in partea de nord a Italiei (care sincera sa fiu, nu ma fascineaza la fel ca Sudul, dar m-ar putea surprinde. Si nu numai nordul Italiei m-ar putea surprinde daca aleg asta). All’avventura in sensul ca acest grup este format din trei persoane si eu cunosc doar una :). Si nici pe aceasta atat de bine. Dar, ahhh, de cand imi doresc sa o cunosc ;)! All’avventura in sensul ca ei merg pana la Milano, au inchiriat o masina si apoi au un traseu de parcurs… Pe care eu nu il stiu. Stiu doar unde vor fi in ziua in care ii voi putea ajunge din urma. Daca decid sa o fac :-P.

Mai pot sa aleg intre a ma relaxa o saptamana la mama si poate vin si fratele meu cu iubita lui, ceea ce ar fi funny cu siguranta. Mai ales ca ma voi intalni si cu Francesco acolo si deabea astept sa imi povesteasca despre aventura lui pe mare. Singurele vesti de la el au fost ca e blocat intr-un port din cauza marii agitate si ca era prevazut sa se calmeze a doua zi, iar ei sa continue aventura pe mare. Si mi-a mai spus ca daca as fi acolo as uita de tot, de internet, de telefon, chiar si ca timpul se scurge… Ca e superb!! Eu i-am spus doar sa incerce sa se intoarca intreg acasa si sa imi povesteasca cum a fost!

Nu stiu ce sa aleg, ma tenteaza sa fac un mare research pe net si sa plec in concediu cu o lista de must-do si must-see, ma tenteaza sa nu stiu nimic dinainte si sa merg in concediu pe genul Carpe Diem, ma tenteaza sa aleg nordul Italiei doar din curiozitatea de ma lasa surprinsa ;)… La fel cum ma tenteaza sa ma intorc acasa sau sa ma relaxez la mama, bronzand laturile A B C si D in mod egal…

Uffaa, azi trebuie sa ma decid…

Ma ajuta cineva cu o parere?

Ra

38 Comments (+add yours?)

  1. ioana
    Jul 31, 2010 @ 12:26:10

    nordul Italiei clar…ai nevoie de putina adrenalina acum..poate cine stie??te va surprinde placut din toate punctele de vedere..orice ai alege nu uita sa faci poze si sa povestesti cum a fost

    Reply

    • Ra
      Jul 31, 2010 @ 13:56:12

      Nordul Italiei este frumos, dar sudul este impresionant!! Mai degraba cel caruia ma voi alatura este, poate, mai placut decat sudul si nordul Italiei la un loc ;).

      Reply

  2. marius
    Jul 31, 2010 @ 12:57:51

    uneori e nevoie de liniste, alteori de nebunie. Tu stii cel mai bine de ce ai nevoie acum. Poate, putina nebunie nu ar strica 😉

    Reply

    • Ra
      Jul 31, 2010 @ 13:54:45

      …cred ca ai dreptate! Am dormit la Cluj zilele trecue, dar erai in concediu. Sper sa vin curand la Cluj! Din pacate ne-au scos ramanerea aceea de o zi si doar innoptam in frumosul tau oras! Cum fu in vacanta? Fain?

      Reply

      • marius
        Jul 31, 2010 @ 17:27:47

        n-a fost rau dar litoralul romanesc nu cred sa ma mai prinda pe el tare devreme 😉 In alte parti, unde serviciile sunt servicii Am mers mai mult pentru cea mica, sa prinda si ea putina mare

      • Ra
        Jul 31, 2010 @ 17:36:57

        Asa e, si eu am renuntat de mult la litoralul romanesc!

  3. Bogdan
    Jul 31, 2010 @ 13:29:55

    Lasa naibii bronzul ca nu este bun de nimic. (stiu ca stii asta).
    Amicul tau de 23 de ani gandeste ca si mine…si eu sunt pe principiul, “sa am ce sa povestesc nepotilor” cele mai frumoase excursii, concedii si aventuri sunt cele neplanificate, cand nu stii unde vei dormi, pe cine vei cunoaste si unde vei manca. Important este sa pleci. Uneori lucrurile cele mai banale sunt cele mai frumoase amintiri.
    Un mic exemplu. Eu am 22 de ani, n-am stare, mereu fac cate ceva neobisnuit si incerc sa corup lumea la activitatile mele pentru ai mai scoate din viata de zi cu zi. Imi place aviatia la nebunie si pentru moment m-am apucat sa fac cursurile de insotitor de bord!
    Revenind la exemplu: vroiam sa plec la mare si ai mei nu imi dadeau masina – pe principiul desii ai permis de 2 ani si conduci ca o baba reumatica – vigilent, incet atent….totusi ne e frica. Mai bine te duci cu trenul.
    Am fost cu trenul anul trecut de 5x la mare si din start 2 zile le pierd pe drum. Am facut intre 9-11 ore de fiecare data, in niste conditii cumplite.
    Am decis sa plec cu bicicleta la mare (pe bicicleta pana acolo). Doar m-am urcat in sa mi-am luat putinii bani care ii aveam si nu ma gandeam decat ca trebuie sa ajung la destinatie. Am luat pe varul meu cu mine, el asemenea pe bicicleta.
    Vreau sa zic ca nu am mancat la restaurante, si nu am dormit la hotel. Am mancat la niste mici fastfood-uri de pe marginea drumului, la benzinarii si am dormit intr-o statiune de tratament pentru diabetici, undeva la 10 Km de Slobozia. La Amara.
    Loc unde nici nu stiam ca voi ajunge. Si la urma urmei ce cautam tocmai acolo :))
    Cat despre drum, a fost lipsit de incidente sau alte neplaceri si l-am savurat din plin. M-a ars soarele doar pe 3 laturi A, E si F – pana si tractoristii ar fi invidiosi pe mine – si a doua zi am ajuns in Constanta. Multi fara sa isi dea seama de realizare m-au intrebat doar: Cat am facut pana in CT si daca am fost in vreun club!
    NU
    Nu am fost in club (nu imi plac) si nu am ajuns nici pe plaja. Scopul meu a fost sa ajung in CT. Dupa 338 Km in 2 zile si 19 ore de pedalat chiar nu as fi avut ambitia sa mai ajung si pe plaja. In schimb am vazut MAREA de la distanta undeva de pe dealul vestic al lacului Sutghiol (Ovidiu).
    A fost o experienta unica si am sa o repet in curand.
    Si am mers pe principiul “ceva banal si neobisnuit”. Sa ajungi undeva pe drum unde probabil niciodata nu ai fi visat sa ajungi, iar daca ai fi fost in masina probabil ca nici macar nu ai fi aruncat un ochi. Genul de magazine ingrijite in interior, darapanate in exterior si marcate de timp, cu oameni foarte primitori si simpli – cum erau odata – cu care discuti mereu cat stai acolo si iti ofera ceva din partea casei si se bucura cand le intri pe usa zicandu-ti ca esti clientul nr. 8 pe luna Iulie.
    Asa ca iesi din rutina si pur si simplu pune degetul pe harta legata la ochi si mergi in directia aia…mereu o sa ai ceva de facut si vazut oriunde te-ai duce.
    Oricum ca recomandare – organizata – incearca Interlaken. Si de acolo sunt sigur ca stii ce sa faci! Ia trenuletul pana pe Eiger si arunca o privire de pe acoperisul Europei.
    Have fun!

    Reply

    • Ra
      Jul 31, 2010 @ 13:52:51

      Felicitari!! Iti trebuie mult curaj, multa fantezie si mai ales un strop de nebunie! dar la sfarsit – ai dreptate – ramai cu amintiri imposibil de uitat si clipe frumoase intiparite in suflet. Imagini care nu se vor sterge de pe retina mult timp… Poate niciodata. Ce sa spun? Te astept la zbor, cu un asa coleg plec increzatoare in orice cursa! Iar in ceea ce priveste treaba cu clubul si eu ma lovesc de aceeasi intrebare cand vin de undeva… Sunt multi care isi aleg vacantele in functie de viata de noapte, pt ca ziua dorm 😉 – haha!
      Mi-ar placea sa imi mai povestesti, mi-ai dat o idee super pt blog, soon to come!

      Reply

  4. Lucia
    Jul 31, 2010 @ 13:31:37

    DU-TE ALL’AVVENTURA! Fa-o fara sa cauti nimic pe net si fara sa te gandesti la ceea ce s-ar putea intampla! Just do it 🙂

    Reply

    • Ra
      Jul 31, 2010 @ 13:49:46

      Nu sunt genul, mai degraba prefer sa imi calculez fiecare pas, sa stiu exact locul si ora la care ajung, cat stau si ce fac in acel timp… Pt mine a pleca fara sa stiu nimic e aventura maxima! Bine, treaba cu barca nu as face-o nici in ruptul capului…

      Reply

  5. Lucia
    Jul 31, 2010 @ 13:57:25

    Tocmai pentru ca nu esti genul ar trebui sa o faci, nu crezi?! Macar o data in viata fa-o ca sa vezi cum te simti si ce se intampla. Nu iti place….care e problema? Nu o mai faci niciodata si gata.
    Ai grija ce alegi! Te pup ca fug la Party la Brotaca lui Geo

    Reply

    • Ra
      Jul 31, 2010 @ 13:58:42

      Te-ai intors deci? Ahh, cat as vrea si eu sa vin…. Kiss her from me… Am sa ma revansez for missing it!! Have fun si pt mine!!

      Reply

  6. ioana
    Jul 31, 2010 @ 13:58:27

    orice ai decide distreaza-te si ai grija de tine..bucura-te de vacanta si revino cu forte proaspete si optimism..

    Reply

  7. ioana
    Jul 31, 2010 @ 14:02:57

    lasa ca o sa vina si ziua plecarii..si eu imi fac planuri sa plec dar mai aproape- bulgaria- cu alex..spa included..

    Reply

  8. Lucia
    Jul 31, 2010 @ 14:05:02

    Da, m-am intors si ma “aggiornam” cu ce ai mai patit intre timp.
    A fost de vis in Italia, am fost intr-un loc linistit asa cum ai descris si tu Fregene, aceleasi flori superbe, aceeasi liniste…
    Saptamana viitoare plec in Grecia si am emotii dar sper sa ne distram la fel.
    Te pup dulce, ii transmit Georgianei gandurile tale si sunt sigura ca te vei revansa fata de ea.

    Reply

  9. Bogdan
    Jul 31, 2010 @ 14:07:25

    :)) pai daca vrei sa afli mai multe, iti pot da link-ul de pe blogul meu prafuit, pe care il actualizez foarte rar.
    Oricum sunt povestioare destul de “grabite” care iti obosesc ochii si care iti amintesc ca traiesti in Romania.
    Si eu ma lovesc de persoanele care sunt “pasari nocturne” imi amintesc ca se rugau de mine sa merg la munte asta iarna cu ei. Si pentru a fi convingatori mi-au spus: Haaai ca nu te vei plictisi, sunt niste cluburi misto in Predeal! 😐
    Sunt genul care a am facut platoul Bucegi intr-o zi, iar noaptea daca e sa o pierd prefer sa o pied la un foc de tabara cu un porumb copt, cu cortul asteptand “semne” ca undeva in bezna de pretutindeni sta la panda o ursoaica turbata.
    Iarna schiez de imi sar capacele iar vara…gasesc ce sa fac!
    Oricum, iti las link cu blogul meu mic si cand ai timp si chef de ras take a look!

    http://bogdancayenne.wordpress.com/

    Reply

  10. Lucia
    Jul 31, 2010 @ 14:10:02

    De data asta mergem cu masina. Putina adrenalina nu strica, nu? hehe Mario a fost pur si simplu extaziat de avion! I-am explicat ce inseamna decolare si aterizare si a fost foarte incantat. Vroia sa deschida geamul sa se uite mai bine la nori…hahaha. Acum ma intreaba cand mai mergem in Italia la plaja si la mare….
    Fetele de la BA mi-au placut foarte mult: frumoase, dragute cu clientii, echipajul jos palaria. Oamnii din avion insa….ma abtin. Iti voi scrie un email ca sa iti povestesc ce am patit.
    Gata fug ca intarzii, sunt la munca si tre sa ajung si acasa sa ma schimb. Iti scriu mail

    Reply

    • Ra
      Jul 31, 2010 @ 14:12:18

      Ok, scrie-mi, astept cu nerabdare! Stiu ca fetele de la BA sunt ok, doar am fost parte dintre ele!!! Sunt mandra de asta!!

      Reply

  11. ioana
    Jul 31, 2010 @ 14:10:14

    inca mai cautam..nu am decis nimic..la turci nu avem cum ca inca nu am rezolvat cu pasaportul..stii cum e..sa vedem ce alegem pana la urma..desi alex ar vrea sa plecam fara ceva stabilit dinainte si sa vedem ce gasim acolo…cazare,masa la fata locului..

    Reply

  12. ioana
    Jul 31, 2010 @ 14:13:53

    cu siguranta..asa a fost si in olanda..am plecat la amsterdam si am gasit acolo cazare..:)) crazy people ce sa mai …

    Reply

  13. ioana
    Jul 31, 2010 @ 14:16:32

    si eu am cateva orase de suflet si amsterdamul este in primele 5 pe lista

    Reply

  14. ioana
    Jul 31, 2010 @ 14:19:28

    istanbul,san marino,frankfurt,paris,amsterdam,monaco

    Reply

  15. ioana
    Jul 31, 2010 @ 14:25:59

    da..desi la cate locuri frumoase am vazut ordinea asta cred ca e pentru anul asta valabila doar :)) tu ce orase ai alege??

    Reply

    • Ra
      Jul 31, 2010 @ 14:47:06

      Cu siguranta nu as da Roma pe alt oras niciodata. La fel cum m-am indragostit de Londra la prima vedere. In Viena ma simt mereu intr-o poveste si cred ca Viena in preajma Craciunului este un basm. Si nimic nu va lua locul special din inima mea pe care il are regiunea campana (Campagna) a Italiei: Napoli si imprejurimile. Asta include Sorrento, Positano, Amalfi, Castellammare di Stabia, Capri, Procida… – intr-un cuvant Costiera Amalfitana… La Amsterdam m-am simtit … LIBERA, cred ca acesta este cuvantul potrivit. Istraelul m-a impresionat, Tel Avivul si Haifa mi s-au parut ceva neimaginat de frumos. Iar la Jerusalem si in Palestina (Bethleem) m-am simtit binecuvantata. Atena nu m-a impresionat deloc ca oras, m-a fascinat insa schimbarea garzilor. Istanbulul mi s-a parut un amalgam de arome, culori, suflete… Frumos, interesant si indeit. Spectacol de lumini noaptea daca il vezi de sus, iar ziua e prezent care respira trecut… In rest aglomeratie, trafic, nebunie – nu stiu daca m-as mai intoarce… San Marino este asemanator Vienei, te transpune intr-un basm, unul medieval insa. Dubai-ul este “wow”. Bruxelles-ul vazut in apropierea Craciunului e calm si incantator. Paris-ul e supraapreciat dupa parerea mea. Phuket este primitor, Bangkok-ul este exotic, asiatic si aromat ;). La fel de aglomerat ca si Istanbulul, dar mai placur. Respiri Asia prin toti porii… Si ar mai fi de povestit…

      Reply

  16. ioana
    Jul 31, 2010 @ 15:02:21

    sunt intru totul de acord cu tine..o lista perfecta

    Reply

  17. larisa
    Jul 31, 2010 @ 21:40:59

    eu as alege familia tu alegi ce consideri ca e mai bine pentru tine
    pup cand pe la cluj?

    Reply

    • Ra
      Jul 31, 2010 @ 23:00:25

      Nu stiu cand mai ajung la Cluj, dar ne-au scos ramanerea aceea de o zi, acum doar dormim o noapte si plecam dim devreme. Tu cand mai zbori cu noi sau cand prin Bucuresti? Pups.

      Reply

  18. larisa
    Aug 06, 2010 @ 20:33:12

    o sa merg dar numai in noiembrie sau decembrie
    de abia astept sa ma urc in avion si sa savurez fiecare minutel din zbor:D
    oare nu am norocul sa fi pe zborul meu?!

    Reply

Leave a Reply

