Tradare

…exista multe moduri de a intelege tradarea. Azi m-am gandit toata ziua la tradare. Nu mereu termenul d etradare il asociez cu povestile dintre asternuturi… Chiar daca, la sfarsit, tradarea naste adevarate furtuni – chiar si atunci cand nu e carnala…

Ce e tradarea? Conform dictionarului explicativ, tradarea inseamna:

trădez, vb. I. 1. Tranz. A ”nșela ”n mod voit și perfid ”ncrederea cuiva, săv‰rșind acte care ”i sunt potrivnice, pactiz‰nd cu dușmanul etc. ♦ A fi neloial față de cineva sau de ceva. ♦ A se abate de la o linie de conduită, a dovedi inconsecvență față de o acțiune, de o idee etc. ♦ A comite o infidelitate ”n dragoste sau ”n căsnicie; a ”nșela. 2. Tranz. (Despre facultăți fizice sau psihice) A nu mai funcționa (bine), cauz‰nd dificultăți. Memoria ”l trădează. 3. Tranz. și refl. A (se) da pe față; a (se) da de gol. Đ Din lat. tradere.

Azi m-am gandit la tradare ca neloialitate, inselaciune a increderii cuiva, dovada inconsecventei oamenilor din jur in ceea ce priveste sentimentele si ideile pe care le au…

M-am gandit ca EL, cel care imi saruta sufletul cand imi zambeste, imi tradeaza increderea de fiecare data cand nu isi tine o promisiune sau cand ma face sa sper. Sa sper in zadar… Azi i-am spus ca nu stiu de ce il iubesc atat de mult. De fapt, daca stau bine si ma gandesc, nu stiu de ce il iubesc macar… Poate pentru ca este extraordinar!

M-am gandit la cineva care m-a facut sa visez si a disparut atunci cand ma asteptam mai putin…

M-am gandit la cineva care imi da iluzii si apoi mi le transforma in deziluzii…

M-am gandit la cineva care stiu ca nu ma place deloc si totusi in fata mea afiseaza (electronic as putea spune) un chip zambitor si gesturi prietenoase!!!!

M-am gandit la tradarea care mi-a adus o sora in viata mea… Tradarea omului pe care l-am iubit atat cat sa renunt la zambetul lui (si nimic nu ar fi meritat asta) mi-a adus sora pe care nu am avut-o niciodata, dar mi-am dorit-o mereu. Acum o am.

M-am gandit la tradarea unora pe care le-am crezut prietene… Tradarea celui de care am crezut a fi indragostita, pana sa imi dau seama ca nu a contat niciodata nimic…

M-am gandit la tradare in toate formele ei…

Cel mai mult ma doare tradarea lui. Atunci cand spune “vorbim mai tarziu” si “mai tarziu” se transforma in “cine-stie-cand”… Pare o tradare atat de mica, atat de neimportanta, dar eu o vad ca pe cea mai mare si mai dureroasa…

Tradarea… Urat gest, urat cuvant, urate consecinte aduce tradarea…

Ra

Update: din pacate, am tradat si eu. Am tradat increderea celui pe care l-am iubit (si il iubesc inca) si de atunci nu reuseste sa treaca peste asta. Am tradat increderea prietenilor. Am tradat increderea mamei atunci cand i-am promis ceva si nu am facut. Imi cer iertare si sper sa nu mai existe tradare…

Leave a Reply

