Curse charter ;)

E foarte greu in echipaj minim sa ai un avion plin pe o cursa scurta si sa poti oferi servicii ireprosabile insotite de zambete si un ton cald. In astfel de situatii zambetul dispare din cauza vitezei si tonul cald se transforma intr-unul usor imperativ pentru buna desfasurare a zborului. Sau a serviciilor oferite la bord in timpul zborului. Pentru cei care nu stiu sau nu inteleg ce inseamna echipaj minim, va explic imediat ca fiecare tip de avion in functie de numarul de locuri, indiferent daca sunt ocupate sau nu, are un minim de cabin crew (echipaj de cabina) obligatoriu, fara de care nu se poate pleca in cursa. Astfel fiecarei fractii de 50 de locuri ii revine un insotitor. Acestea sunt reglementari din punct de vedere al sigurantei la bord, in scopul ca fiecare insotitor se poate dedica celor 50 de pasageri in cazul unei urgente.  Nu este acelasi lucru valabil cand vine vorba de serviciile oferite la bord. Uneori 4 insotitori la 180 de pasageri nu sunt de ajuns. Implica multa munca, o buna intelegere in echipaj, o buna coordonare si organizare din partea sefei de cabina sau a sefului de cabina, dupa caz.

Implica insotitori rapizi si apti sa se adapteze fiecarei astfel de curse in parte!!! Ahhh, daca si pasageriiar intelege ca ei sunt aproape 200 si noi doar 4, ar fi mult mai usor. Si pentru ei si pt noi. O astfel de cursa tocmai am avut azi. Norocul zilei de azi este ca am avut echipaj bun. Ca ne-am inteles bine si am comunicat eficient. Ca am avut doua sefe de cabina foarte ok si foarte placute. Ghinionul zilei de azi, daca il putem numi asa este ca am avut avionul plin cu 180 de pasageri, dintre care multi infanti si o gramada de copii. Pe fiecare tronson. Zborul a fost unul scurt, de doar 1h si 30′. Doar ca am facut patru astfel de zboruri… La primul dintre ele (primele doua leg-uri) serviciul la bord a inclus mic dejun cald, bauturi racoritoare, vin, bere, ceai si cafea. Avionul a fost un Boeing 737 seria 800, are aproape 200 de locuri distribuite pe 32 de randuri pe o lungime de nici mai mult nici mai putin de 42 m.  Asa ca va imaginati ca fiind doar 4  insotitori si un avion plin, muncim la foc automat!!

Bucatariile sunt micute, destul de incomode pentru doua persoane si carucioarele lor, pasagerii deja trag de perdea cerand diverse sau intreband unde e “baia” cand TOALETA se afla fix in dreptul lor. Baia o fi acasa la ei ;)!

Am dat ceai si cafea pe fiecare leg, asta inseama ca de cel putin 700 de ori am intrebat pe aproape 800 de persoane daca doresc ceai sau cafea! Mi se inclesteaza gura si refuza sa mai pronunte cuvintele Ceai sau Cafea… :))!!

Am vazut o multime de prichindei frumosi azi, ceea ca ma face sa cred ca am luat-o razna in mod clar!! Nu numai ca imi plac si ca ma uit dragut dupa ei, acum ma si imprietenesc cu astia de-o schioapa!! Facem cunostiinta, ii calmez, le explic si ii laud _ drace, am luat-o raznaaaaa!!!

M-a impresionat un tata care statea separat de sotie si cei doi copilasi, atunci cand a venit in urma mea cu platoul lui rece sa-l dea sotiei “poate mai vor copii chifla cu unt si gem sau compotul de fructe”. Un gest mic, dar atat de frumos!

M-am amuzat cand un pasager nu a facut diferenta dintre prabusire si amerizare, intrebandu-ma ce sa mai facem cu vestele daca amerizam… Pai sa ne mentinem la suprafata, eu asta as face… :)))!!!

O fetita i-a spus tatalui ca nu mananca “porcaria asta” de omleta si sunt altii care ar ucide pentru omleta de la Tarom!!!

A!!! Ce credeti? Se putea sa i se faca rau unui pasager si sa nu fiu eu echipaj?? Neeeaahhh, azi iar – oxigen, calciu, supraveghere… Bine ca nu am fost eu cel mai aproape de locul cu pricina. Dar am ras amintindu-mi ca adun bolnavii precum scaietii, pe cursele mele…

Una peste alta, m-a cam scos din circuit ziua de azi, cursele au fost exagerat de grele din cauza timpului scurt si a numarului mare de pasageri. Dar ziua a trecut rapid, am iesit cu bine si din asta si multumesc echipajului meu de azi, asa cum am spus – norocul zilei!

Si, ahhh, dupa cursa m-a asteptat un bonus… Aroma de tutun, saruturi dulci, imbratisari, rasete, muzica, cina, saruturi, mangaieri, aroma de tutun…

Acum noapte buna, maine iar urmeaza trezirea cu noaptea in cap…

Bonus pentru cei care asculta muzica, nu zgomot!!

Ra




2 Comments (+add yours?)

  1. Andreea
    Oct 28, 2010 @ 00:22:54

    Buna! Imi place foarte mult blogul tau! Citesc cu placere povestioarele tale si iti ador pozele! Felicitari!

    Reply

Leave a Reply

