Au inflorit magnoliile

A venit primavara de-adevaratelea. Au inflorit magnoliile. Alaturi de leandru, este copacul meu preferat. Vine din Maroc, Algeria si se intalneste foarte des in sud-estul Europei: Turcia, Israel, Liban, Iran, Turkmenistan, Uzbekistan si Kirghizia. Infloreste incepand cu aprilie si poate dura pana in iunie. Este un copac care face flori o singura data pe an si atunci este visul oricarei gradini.


Am gasit magnolia aceasta ieri, undeva pe stradute, cand ma duceam la doctor. Nu cred sa mi se fi oprit vreodata respiratia in fata vreunui copac, asa cum patesc cand vad o magnolie. Uneori cand vad un leandru inflorit, dar magnolia e mai rara, e mai delicata si e mai deosebita. Este de o noblete si de o eleganta rar intalnita la alte plante.

Va las sa mai vedeti cateva poze, desi facute pe graba, dar azi merg sa fotografiez o magnolie chiar mai frumoasa (daca asta este posibil).

Sper ca v-au placut… Eu le iubesc. Iubesc toate florile, dar nimic nu mi se pare mai frumos decat o magnolie inflorita…

Ra

Leave a Reply

