Mama

Soţia mea mi-a recomandat sa ies cu o alta femeie.
“Tu ştii ca o iubeşti !” – ”mi zise intr-o zi, lu‰ndu-mă prin surprindere. “Viata este foarte scurta, dedica-i timp “…
– “Dar eu te iubesc pe tine “, am protestat.
– “Ştiu, dar o iubeşti si pe Ea, deasemenea”.

Cealaltă femeie pe care soţia mea dorea sa o vizitez era Mama mea, văduvă de nişte ani, dar serviciul si copiii mei făceau ca sa o vizitez numai ocazional.
In seara asta am sunat-o sa o invit la cina si la film.

– “Ce s-a ”nt‰mplat ? Eşti bine ?” m-a ”ntrebat.

Mama mea este tipul de femeie pe care, o chemare seara t‰rziu, noaptea, sau o invitaţie surpriza este un indiciu de veste rea.

– “Am crezut ca ar fi plăcut sa petrec ceva timp cu Tine”, am răspuns, “am‰ndoi, singuri…ce părere ai ?”.
Reflect‰nd un moment la asta, zise:
– “Mi-ar place foarte mult”…

Vineri, in timp ce conduceam, după serviciu, sa o iau, mă simţeam nervos, nervozitatea care precede o ”nt‰lnire… Si, pentru Dumnezeu !, c‰nd am sosit la casa ei, am văzut ca si Ea era foarte emoţionată !
Mă aştepta in poarta, ”mbrăcată ”n vechiul ei palton, ”şi ”ncreţise părul şi ”mbrăcase o rochie cu care sărbătorise ultima aniversare de nunta; faţa ei r‰dea si iradia lumină ca un ”nger.

“Le-am spus prietenelor mele că o sa ies cu fiul meu şi au fost foarte emoţionate” – ”mi povesti urc‰nd in maşină.

Am fost la un restaurant nu foarte elegant, dar foarte primitor. Mama mea se sprijini de braţul meu ca si cum era “Prima Doamna a Naţiunii”.
După ce ne-am aşezat, a trebuit sa-i citesc meniul. Ochii ei vedeau numai literele mari.
Pe la mijlocul listei, mi-am ridicat privirea spre ea, Mama mea, aşezată pe partea cealaltă a mesei, doar mă privea. Un sur‰s nostalgic se vedea pe buzele ei.

-“C‰nd erai micuţ, eu eram cea care iţi citea meniul. Iţi aminteşti ?”.

– “Atunci, e momentul sa te relaxezi si sa-mi permiţi sa-ti ”napoiez favoarea”, am răspuns.

In timpul cinei am avut o conversaţie agreabila, nimic extraordinar, doar ne-am pus la zi unul cu viata celuilalt. Am vorbit at‰ta, ca am pierdut filmul.

– “Voi ieşi cu tine altădată, dar numai daca mă laşi sa te invit eu “, spuse mama mea.
C‰nd am dus-o acasă ”mi părea rău ca ne despărţeam, am sărutat-o, am ”mbrăţişat-o şi i-am spus c‰t o iubesc.

– “Cum a fost ”nt‰lnirea?” a vrut sa ştie soţia mea c‰nd m-am ”ntors in noaptea aceea.

– “Foarte plăcuta, iţi mulţumesc”, am privit-o recunoscător spun‰ndu-i, mult mai mult dec‰t mi-am imaginat”.

C‰teva zile mai t‰rziu Mama mea muri de un infarct; totul a fost at‰t de rapid, ca nu am putut face nimic.

După puţin timp am primit un plic de la restaurantul unde cinasem cu Mama. Conţinea o nota care spunea :

Cina este plătită anticipat, eram aproape sigura ca nu voi putea fi aici, oricum am plătit pentru tine si soţia ta…., niciodată nu vei putea ”nţelege ce a ”nsemnat noaptea aceea pentru mine…. TE IUBESC ! Mama ta.

In acest moment am ”nţeles importanţa de a spune la timp TE IUBESC si de a le oferi fiinţelor noastre dragi timpul (spaţiul) pe care ”l merita. Nimic in viata nu este mai important dec‰t Dumnezeu si Familia ta, da-le timp pentru că ei nu pot aştepta.

Daca Mama ta trăieşte….distreaz-o !
Daca nu….aminteşte-ţi-o !
Si aminteşte-ti mereu ! Dumnezeu iartă, dar Timpul nu iartă niciodată!

NICI NU SE POATE INTOARCE !!!!!!

Nu am scris eu aceste cuvinte, dar le-am gasit scrise in notele Monicai Munteanu pe fcbk. Va las sa va bucurati si voi de ele.

Ra

4 Comments (+add yours?)

  1. marius
    Feb 26, 2010 @ 09:48:55

    am primit si eu pe mail acest mesaj. Intr-adevar e emotionant. Te face sa te gandesti ca trecem prea usor pe langa cei pe care ii iubim trecandu-i in urma lucrurilor

    Reply

  2. Lucia
    Feb 26, 2010 @ 20:53:35

    M-ai emotionat pana la lacrimi. ma duc sa o sun pe mama sa ii spun ca mi-e dor de ea si ca o iubesc! mersi

    Reply

  3. Janiss
    May 18, 2010 @ 15:30:40

    Cand devii constient in viata asta cat de importanta este mama??? Pentru mine mama este exemplul pe care il urmez, pt ca a trecut singura prin viata, a indurat destul de multe pt confortul si educatia noastra (a mea si a fratelui meu) si EA, mama mea, este cea mai puternica femeie pe care o cunosc!!! 🙂

    Reply

    • Ra
      May 18, 2010 @ 15:40:04

      si in cazul meu la fel, mama ne-a crescut singura pe mine si pe fratele meu! Sacrificiul a culminat cand a fost nevoita sa munceasca departe de tara si de noi care am ramas singuri cand fratele meu avea 16 ani si eu 21. Multumesc lui Dzeu ca suntem copii buni amandoi si acum vom fi noi sprijinul ei la batranete. Anul acesta vine inapoi acasa pt a ramane… ;)!

      Reply

Leave a Reply

