Urasc iarna

Cu siguranta, in mintea mea nu exista anotimp mai urat decat iarna. Nu exista ceva mai rau decat frigul, foamea sau lipsa somnului. NU exista durere mai mare decat durerea de dinti. Poate doar durerea sufleteasca.

Acum cativa ani, cand am inceput sa lucrez ca insotitor de bord, la o discutie amicala cu colegele despre vreme, gripa si dezavantajele meseriei – eu, haioasa de mine, sustineam sus si tare ca ma pricopsesc cu o raceala la cativa ani – ce norocoasa sunt!!! O doamna mai cu experienta in ale meseriei mi-a spus atunci ca peste “vreo 2 ani” nu o sa mai pot sustine la fel, ca sanatatea mi se va subrezi, ca imunitatea imi va scadea, ca organismul imi va fi slabit si mult mai expus bolilor, ca nu ma voi mai vindeca la fel de repede si de usor de raceala. Am ras, am ras atunci si puteam sa jur ca fabuleaza. Iata-ma acum, dupa mai bine de 2 ani, racita cobza, exagerat de sensibila la orice adiere de vand, la aer conditionat, la orice e rece si imi intra pe gura. Iata ca racesc constant si duc raceala cu antibiotice cateva zile bune, ba chiar am luat si concediu medical in octombrie din cauza unei raceli ingrozitoare. Eu care nu stiam ce inseamna pastile, care nu luam medicamente si imi trecea tot de la sine. Ei bine, fosta colega de la BA, ai avut dreptate!!!!! Acum sunt iar racita, ma doare rau gatul si aproape nu respir deloc pe nas. De 3 nopti nu dorm din cauza durerilor de gat, nu stiu ce medicamente sa mai iau si acum 2 zile in toiul noptii cautam pe google leacuri babesti pentru durerea de gat!!!!! Era doar gatul meu facut zob, dar dupa vizita la avion de marti – in care am inghetat pana in maduva oaselor pe platforma si prin avioane – am reusit sa racesc in toata regula. AM reusit sa spun ca asta e singurul motiv pentru care imi vine sa ma cac in el de zbor, de avion, de salariu si in ea de meserie!!!!! Organismul meu ori nu poate, ori nu vrea sa ma mai ajute cand e vorba de raceala, gripa, viroza respiratorie, dureri de gat, urechi si nas infundat!!!!!

Apa fierbe pentru ceai, la capul patului am faringosept, vitamina C, Klacid si de cateva zile iau miere cu lamaie, albastru de metil picurat pe zahar… Unde tre’ sa ajung? La cine sa fac o cerere ca sa nu mai racesc????

Afara e un ger de crapa pietrele, iar tre’ sa dau la zapada ca sa capete si masina mea o fata prezentabila de iesit din parcare, iar merg cu 30 km/h pana la Otopeni si ies din casa la 7 ca sa ajung la 9, iar inghet prin salile de curs, iar vin acasa si o iau de la capat cu ceai, miere si lamaie, albastru de metil, faringosept, Klacid si vitamina C…. Mi se pare prea mult. Pana cand trebuie sa mai indur frigurile astea? Sa treaca mai repede iarna, sa vina vara, sa fie arsita, seceta, sa ne sufocam de cald. Dar sa mergem la plaja, sa plecam la mare, sa iesim la terase pana seara tarziu, sa fim veseli, sa fie verde, sa auzim dimineata ciripitul pasarilor si nu suieratul vantului. Sa ne imbracam frumos, lejer, sa iau repede o pereche de slapi pana la magazinul din colt si nu Ugg-urile, fularul, manusile si caciula ca sa fac doar 3 pasi.

Sa dorm si eu bine, nu sa ma sufoc cu caloriferul electric in functiune ca sa mi se usuce tot aerul si sa nu mai pot respira ca altfel inghet de frig in casa imbracata gros si cu cea mai performanta pilota!!!! Pur si simplu te rog, Doamne, daca existi si daca ti-e mila de chinurile prin care trec – fa sa nu mai fie iarna, sa nu mai fie zapada, frig sau Craciun… Sa fie doar vara… Sa nu mai racesc si sa nu ma mai doara. Nici gatul si nici sufletul. Sa pot respira normal. Si poate, pe cat posibil, sa si iubesc normal… Exista cineva pentru care cred ca merita sa ma asculti (la partea cu iubirea ma refeream, Doamne)


Ra

7 Comments (+add yours?)

  1. Alex
    Jan 21, 2010 @ 08:08:22

    Desi subscriu la ideea cu uratul frigului, sa stii ca racelile si paradirea sistemului imunitar ti se trag tocmai de la avioane si de la multitudinea de virushi si virusei care se plimba prin ventilatia acestora si care iti streseaza organismul chiar daca de cele mai multe ori reusesti sa le faci fatza. Multe fructe “is a must” la ce faci tu…

    Reply

  2. Ra
    Jan 21, 2010 @ 09:05:45

    Buna dimineata, Alex. Tocmai ce am subliniat ca de la meseria pe care o am mi se trage toata treaba cu subrezirea sanatatii, scaderea imunitatii si expunerea la virusi… Si fructe chiar mananc in fiecare zi, mai ales mere and u know that thing with “an apple a day keeps the dr away” ;)… Dar si frigul este un element important, chiar decisiv as spune… O zi frumoasa si departe de virusi!!

    Reply

  3. Corinas
    Jan 21, 2010 @ 15:11:04

    Ra, incearca ceai fierbinte cu un varf de cutit de piper pus la sfarsit, cand da in clocot! Asta e foarte bun pentru gat. Si daca nu trece, trebuie sa iei antibiotice, daca ai infectie in gat. Augmentin rules. Sanatate, sa te faci bine si sa nu te mai chinuiesti atata 🙂

    Reply

    • Ra
      Jan 21, 2010 @ 16:15:39

      Mersi, Corina, incerc acasa cand ajung. Acum sunt la curs si dau examenele scrise ;). Iau Klacid deja, care e antibiotic. Pup.

      Reply

  4. bogdan
    Jan 21, 2010 @ 15:59:14

    Ra, citind postul acesta, ma identific cu nemultumirea asta creata de gerul care ne chinuie pe noi toti de cateva luni chiar.
    Ai dreptate, in aviatie intri in contact cu o multime de persoane, multe virusuri, banuiesc ca exista si un dezavantaj al meseriei.
    Personal doresc sa lucrez pe viitor ‘in cockpit’, cunosc ce inseamna pasiunea pentru zbor, sentimentul pe care ti-l ofera, si ceea ce pot sa fac este sa-ti reamintesc motivele pentru care si tu, probabil, ai ales drumul asta. Dezavantaje exista.
    Sau, daca doresti un raspuns mai pertinent si totodata drastic, ti-a trecut vreodata prin minte cum ar fi traiul intr-o zona precum California ? ( de ce nu , si acolo este nevoie de calificarea pe care o posezi). Mie da, mi-a trecut prin minte.

    Mult succes in ceea ce faci, si nu uita ca voi sunteti imaginea aviatiei comerciale !

    Reply

  5. Ra
    Jan 21, 2010 @ 16:22:35

    Buna, nu trebuie sa imi reamintesti motivele pt care am ales acest drum. Cu totii, cei care zburam, alegem acest drum pentru ca iubim cerul si zborul si pe toti ne leaga aceeasi pasiune pentru ceea ce ofera aceasta meserie. Si nu ma refer la calatorii sau bani, ci doar la senzatia pe care ti-o da faptul ca faci ceva cu care omul nu a fost inzestrat de la natura. Noi castigam la fiecare zbor o batalie cu natura, cu cerul… Si eu le multumesc mereu in gand lui Dzeu, avionului , pilotilor si colegilor de cabina pentru inca un zbor facut in siguranta. Succes in cariera!

    Reply

  6. Ra
    Jan 21, 2010 @ 16:32:15

    A! Si, Bogdan, nu pasagerii si virusii de la pasageri sunt de vina. Organismul este supus unor transformari in timpul zborului. Transformari datorate conditiilor de munca intr-un mediu diferit de cel obisnuit. Sunt factori precum ar fi zgomotele, vibratiile, diferentele de temperatura din cabina pt ca nu e temp cu care suntem obisnuiti in mod normal, aerul, presiunea, radiatiile, stressul, oboseala fizica si psihica… Toti sunt factori care influenteaza negativ sanatatea noastra si se reflecta in viata de zi cu zi. Scaderea imunitatii organismului genereaza aceasta sensibilitate cu care ne alegem. Sunt anumite boli la care suntem predispusi noi, aviatorii… Ehehe, e mult de povestit. Pup.

    Reply

Leave a Reply

