Ganduri, ganduri, ganduri…

“…marimea pipei… faringe… trahee…” – cuvintele doctorului care ne reaminteste masurile de prim ajutor trec pe langa mine plutind prin aer fara sa interactionam ;). Gandurile mele ar vrea sa fie in alta camera, in alt loc… Incerc totusi sa ma concentrez si la cavitatea bucala a omului de plastic intins pe masa in fata noastra si la imaginea doctorului care incearca sa il resusciteze aratandu-ne variante, posibilitati, manevre, compresii toracice in care sternul coboara 4 sau 5 cm cu o frecventa de 100 pe minut… Si acum numaram compresiile: “si unu si doi si trei si patru….”, etc si la mai mare!!


Azi am facut aproape o ora si jumatate de acasa pana la centrul de pregatire profesionala Tarom, aflat la Otopeni. Spre surprinderea mea am vazut pluguri care indepartau zapada asezata pe strazi, e de bine – cred!!
…”30 compresii toracice combinate cu 2 insuflatii in ritmul de 100/min” – dovada ca sunt atenta si la manevrele care prelungesc starea de moarte clinica cu pana la 25-30 min, pana la venirea cadrelor medicale specializate…
Suntem 7 colegi la curs, nici o fata familiara, un sef de cabina instructor, alte doua sefe de cabina si 4 insotitori. Noi toti si gandurille noastre.
…”complianta stomacului pacientilor mai batrani e posibil sa fie mai dura decat…” – chiar ma straduiesc sa fiu atenta…!! Jur ca incerc: “…a ajuns cu sternul placat pe coloana vertebrala si a murit”.
Doctorul ne spune ca la oameni moare mai intai creierul, apoi substanta alba si trunchiul cerebral…
E primul curs de prim ajutor care devine din ce in ce mai interesant decat oricare altul am mai facut pana acum…

Si gandurile mele inca incearca sa evadeze din incaperea asta asa cum o musca mare si tampita se tot loveste de fereastra pe care a intrat si nu mai reuseste sa gaseasca iesirea… Ei, eu ma chinui sa imi prind gandurile care s-au imprastiat pe aici, pe acolo si bezmetice se lovesc de pereti, de ferestre, de banci…
De ce nu ma asculta? Unde vor sa fuga?! Chiar trebuie sa ma rog de propriile-mi ganduri sa se intoarca in mine? Uffffaaaa, uneori as vrea sa nu am atatea ganduri, sa raman goala, sa imi resetez memoria…

Simptomele raului de miscare, cauzele socului (tromboza si embolism pulmonar), procedura prevede ca pasagerul are libertatea de a alege momentul ingerarii medicatiei, barotrauma otica la sugar, hemoragia la nivelul membrului inferior, epistaxiul anterior, traumatisme craniocerebrale, fractura humerusului, hiperventilatia, anizocoria (pupile asimetrice), infarct miocardic, tiraj intercostal, cianoza, stridor, diareea turistilor (da, ati citit bine, invatam si despre asta – haha si se trateaza cu succes cu Loperamid 4mg administrat in doze fractionate pana la o doza adult de 16mg – cf manualului nostru. Insa furazolidonul si smecta sunt bune si ele), coma hiperglicemica, hipertermie, lipotimia, astm, stridor, hipoventilatie, respiratii tip Kussmaul… Toti acesti termeni se amesteca cu gandurile mele… Rezultatul?
“Medicina nu e chestie usoara”…
Domnul doctor ne multumeste pentru atentie.
Multumim si noi domnului doctor care ne-a captat atentia intr-un mod atat de interesant! Astfel incat sa nu imi lase gandurile sa fuga prea departe de mine!!


Ra

Leave a Reply

