Craciun Fericit celor care isi doresc asta!!!

Am spus in post-ul anterior ca urasc iarna. Acum afirm ca urasc si Craciunul. Sau ca sa nu sune atat de dur, poate doar nu imi place deloc Craciunul. In mod ciudat nu simt acelasi lucru despre sarbatoarea Pastelui… Poate ca la Craciun se adauga perioada aceasta a anului in care totul e rece, urat, mohorat… Urasc ninsoarea care devine mocirla murdara si amplifica gri-ul urat al orasului in care locuim. Urasc faptul ca dupa ce ne futem in gura (scuzati, va rog, expresia vulgara) tot anul, de Craciun ne trezim sa ne sms-uim chiar si cu 2 zile inainte, avem grija sa ne facem urari “din tot sufletul”… Urari de cacat, copiate de cine-stie-unde, fara pic de tenta personala… Urari trimise cu optiunea “send to all”… Nu am de gand sa raspund acestor mesaje din obligatie. Am sa urez Craciun Fericit doar cui vreau eu si cu siguranta fiecare urare va fi scrisa de mine. Nu am sa ma prefac ca mi-s dragi persoane pe care le-am evitat sau ignorat in cursul anului, doar pentru ca e Craciunul si trebuie sa fim mai buni. Am sa fiu buna cand vreau eu si cu cine vreau eu. Oricum, de obicei ma pacalesc, asa ca nu am sa mai iau o teapa cu ajutorul sau datorita Craciunului.

Am primit o invitatie aseara, de a petrece ajunul Craciunului impreuna… Impreuna cu o persoana pe care o vad ca pe un prieten, nu ca pe un iubit. Am refuzat-o si am preferat sa adorm in linistea camerei mele, cu pisica mea in brate. Am refuzat-o, nu pentru ca nu il vad ca pe un iubit, ci pentru ca refuz sa petrec in vreun fel de Craciun. Am refuzat-o, nu pentru ca m-a stanjenit invitatia lui. Si nici pentru ca nu e el cel care sa imi ofere “caldura si senzatia de confort sufletesc” in aceasta seara de sarbatoare. Pentru ca imi este o persoana draga cu care imi face placere sa petrec timp. Motivul pentru care am refuzat este ca ma incapatanez sa ma prefac ca nu este Craciun. Vad aceasta sarbatoare ca pe o zi de petrecut in familie… Care familie in cazul meu? Daca stau bine si ma gandesc, nu am avut niciodata familie… Familie in adevaratul sens al cuvantului… Amintiri despre un Craciun al copilariei mele? Da, poate ceva miros de alcool al unui tata vitreg care adormea beat sub bradul de Craciun… Refuz sa bifez lista de item-uri must do pentru Craciun: brad, globuri si lumini, artificii, pocnitori, petreceri, colinde, sarmale, miros de cozonaci si nuci la cuptor sau urari false… Macar anul acesta vecinele mele nu s-au ambitionat sa imi aduca in casa braduti in miniatura “ca sa ai ceva de Craciun in casa, maica”, macar am scapat de imaginea Craciunului in casa la mine. La televizor nu am de gand sa ma uit, oricum anul acesta l-am deschis doar de cateva ori… La radio schimb postul daca aud o colinda si daca inchid ochii poate cand ii deschid nu va mai fi Craciun…

Craciun Fericit celor care si-l doresc cu adevarat!

Ra

P.S. In asentimentul meu, cu un post pe placul meu si ganduri identice – Urasc Craciunul.

Leave a Reply

