Brussels

Cand am hotarat sa plec la Brussels, o prietena mi-a spus ca am innebunit!! Ca orasul este mort, ca nu am ce sa fac, ca nu e nimeni pe strazi si ca nu e viata de noapte… Asta cu viata de noapte nu m-a deranjat pentru ca eu, prin definitie, nu ma omor dupa viata de noapte. Celelalte variante, insa, recunosc ca m-au speriat si m-au facut sa plec cu inima stransa si plina de indoieli. Mai ales ca dupa discutii indelungate cu “prietenul” Google, nu parea ca am prea multe de vazut la Brussels, spre deosebire de Frankfurt, de exemplu, unde facusem o lista asemanatoare prin consistenta celei de facut piata!

Am descoperit, spre surprinderea mea, un oras mai mult decat frumos. Un oras romantic si boem mai ales. Un oras curat, civilizat. Un oras verde, linistit, cu o arhitectura apropiata celei pe care am gasit-o si la Amsterdam.

Iar oameni sunt pe strazi din plin, ziua si chiar noaptea, atat cat am reusit sa hoinaresc eu noaptea. Sunt multe cafenele, baruri, puburi, restaurante unde poti savura linistit una dintre cele nu-stiu-cate-sute-de-feluri de bere sau unul dintre felurile de mancare pe baza de fructe de mare. Grand Place este de vis cand se insereaza, mai ales acum in preajma Sarbatorilor de iarna cand in mijlocul pietei este impodobit un brad foarte frumos si tot in piata mai exista si o iesle asemenatoare celei in care s-a nascut Iisus. Pana si oile din iesle erau adevarate, saracutele cred ca inghetau putin peste noapte ca era cam ger!! In piata puteai asculta (la un volum rezonabil) o muzica divina, de-a dreptul fermecatoare pe al carei ritm erau proiectate jocuri de lumini pe cladirile din jur.

Oamenii stateau de vorba, se plimbau, ascultau muzica si priveau luminitele jucause… Mirosul de sarbatoare se amesteca cu aerul rece al iernii…!!

Grand Place

Ceea ce m-a frapat la Brussels e ca souvenirurile sunt inca foarte ieftine, in comparatie cu alte orase ale Europei. Eu colectionez vederi (carti postale – da, ati citit bine si sa nu radeti, pls), si la Brussels am gasit vederile la pretul de 0,25 centi, ca pe vremea adolescentei mele. Acum, va spun eu, vederile ajung si la 2,50 euro in unele orase. Si in cel mai fericit caz le gasesc la 1 euro. Am cumparat, asadar o multime de vederi si alte mici souveniruri din Brussels.

Mi-a placut mult berea cu mere, berea cu cirese si am mancat gaufre pana cand am simtit ca am sa explodez!!!

Ca atractii turistice la Brussels gasim Atomium-ul, cladirea care e construita dupa chipul si asemanarea unui atom. Lasand gluma deoparte, chiar exista o constructie asemanatoare structurii atomului. E deschisa publicului pentru a putea fi vizitata, are 9 brate, dintre care 6 sunt permanent deschise in scop turistic.

Unul dintre brate gazduiste diverse expozitii, altul un restaurant, iar din cel mai inalt dintre brate se poate admira panorama orasului si cu putin noroc si cer senin se vede pana departe in Antwerp. Lista continua cu faimoasa statuie fantana sau fantana statuie – celebrul Manneken Pis.

Deasemeni merita vizitate Mica Europa si cladirea Parlamentului European.

Brussels-ul merita, pe mine m-a convins.

Ra

1 Comment (+add yours?)

  1. andrei400d
    Dec 10, 2009 @ 18:42:46

    da, e frumos cand auzi pe cineva vorbind despre un oras in care ai fost si il cunosti destul de bine,azi mai toata lumea vorbeste despre Viena sau Paris (nu acuz,personal imi place de 100 de ori mai mult Parisul decat Bruxelles) dar parca prea au devenit comerciale… cu vederile alea cum facem pana la urma?

    Reply

Leave a Reply

