Bacau

(Poze facute in cursul zilei de joi in Bacau, Slanic Moldova, Tg. Ocna.)

Miercuri dupa amiaza, spre seara – vorbind cu Alina la telefon m-am hotarat sa vin la ea la Bacau cateva zile. La 21.25 avionul spre Bacau a decolat cu mine la bord… Nimic nou, sunt obisnuita cu deciziile de ultim moment, pline de surprize. Recunosc ca am avut inca un motiv, destul de intemeiat, care m-a “ajutat” sa iau aceasta decizie ;). Acest motiv s-a aflat cu mine in avion, pe cursa OTP -BCM de aseara si multumesc intregului echipaj care a fost atat de dragut incat sa imi ofere un zbor placut alaturi de motivul meu.

Alina ne-a asteptat la aeroport, pentru ca nu sunt singura – ci insotita de un amic de al nostru – si prima oprire a fost la restaurantul Parc, aflat in parcul Cancicov. Inutil sa descriu ce am mancat, dar va asigur ca a fost desavarsita cina pe care am avut-o. Pot sa afirm cu toata convingerea ca zacusca pe care o face mama Alinei este cea mai buna din Univers!!!

Next on the list: cautarea unei camere in orasul Bacau. Oras pe care oricine l-ar putea gasi anost, gri, opac, insipid, incolor si putin prea plictisitor. Credeti ca am gasit usor camere? Neeeaaahhhh. La hotel Dumbrava – totul era ocupat. La hotel President aveau doar o camera libera de azi… La hotel Decebal nu am vrut sa mergem pentru ca ne-am gandit sa incercam ceva nou (sunt 3 ani de cand, echipaj fiind, stam tot la Decebal). Am ajuns intr-un sfarsit la hotel Moldova, doar 3*, dar avea camere libere. Am ales cazare fara mic dejun si inca sunt sigura ca am facut bine. Singurele mic-dejunuri bune din tara le-am intalnit la hotel Ramada in Sibiu si la Opera Plaza in Cluj. In rest… MAI BINE NUUU!!!!

Acelasi motiv mi-a facut si noaptea placuta, nu numai zborul 😉 si mi-a amintit cat e de bine sa te trezesti imbratisat si sa te saruti dimineata…


Joi am avut o zi de vis. Micul dejun la un restaurant al carui nume nu l-am retinut a fost excelent datorita companiei in care m-am aflat, altfel… Humusul de pe platoul libanez era fasole batuta cu mult usturoi, caffe latte era facut dupa o reteta proprie cu lapte rece si era un fel de frappe fara gheata, doar rece ca gheata… In fine, sa nu fiu carcotasa, ma va certa Alina ca scriu lucruri rele despre orasul ei. Oras care, mie mi se pare chiar linistit. Sincera sa fiu, am revenit mereu cu placere aici si recunosc ca la hotel Decebal, inca de la ramanerile cu Blue Air-ul, am avut unele dintre cele mai linistite nopti cu somn lin si vise colorate.

A urmat vizita la Salina de la Tg. Ogna, unde am ajuns la limita pentru ultima masina care transporta turisti jos in salina. Am coborat 9 nivele sub pamant, cam la 240 m adancime. Curioasa cum sunt si foarte vorbareata, l-am intrebat pe sofer cam despre orice tinea de salina si de exploatarea ei. L-am intrebat pana si cu cine voteaza. Atunci a devenit suspicios si cu ochii la aparatul meu de fotografiat m-a intrebat el daca nu cumva sunt ziarista si nu il inregistrez pe ascuns!!! Hahaha, a spus ca am voce de ziarista, i-auzi domne’ – ce compliment!! Dupa ce l-am asigurat ca e doar aparat foto si eu sunt doar stressanta, mi-a raspuns la intrebari. Am aflat ca etajul 9 este ultimul etaj inchis exploatarii, acum se exploateaza etajele 10 si 11. Se preconizeaza ca exploatarea va mai dura cam 15 – 20 de ani, dupa care va fi doar obiectiv turistic. La acest nivel care gazduieste galeriile Orizont, nivelul (sau etajul) 9 se afla o Biserica – a Sfintei Varvara, un lac natural, un loc pentru copii cu leagane si spatii amenajate de joaca. Am mai aflat si ca va vota cu Crin Antonescu :). Vizita a durat 45 de minute, apoi am fost dusi inapoi la suprafata cu ultimul transport, care a fost umplut de angajatii salinei si de noi 3. Am gasit si un magazin de souveniruri de unde am cumparat sare neiodata, in stare naturala. Sare cu care am de gand sa gatesc maine la restaurant Parc. Biserica mi s-a parut spectaculoasa, sper ca Sfanta Varvara mi-a ascultat sufletul…

Am continuat drumetia cu un popas la pastravaria din Slanic Moldova. Ce sa spun??? Ca a fost un spectacol culinar?? A fost!! Ca ne-am relaxat enorm per total? Yes, indeed!! Ne-am amintit de acelasi drum facut cu Rares, Dragos si Ramona pe cand formam un echipaj la Blue Air… Numai ca atunci nu am ajuns la timp sa coboram in salina. Dar la pastravarie am mancat la fel de bine si atunci.

Din cauza mea si a faptului ca toata ziua am avut un singur gand: sa gasesc iepure ca sa-l gatesc la Parc, Alina a intors printr-un loc nepermis, politia ne-a oprit si eu a trebuit sa negociez cu ei pedeapsa infractiunii comise. Sunt un geniu, de la amenda de 540 de ron si 6 puncte, am reusit sa ajung la 60 ron amenda si doar 2 puncte!!!! Iepure tot nu am gasit, dar am primit comanda de tocanita de vita bine fezandata… Eu ma gandesc la un muschi de vita in foetaj si o garnitura mai deosebita. Dimineata merg la cumparaturi si pana atunci mai am timp sa ma gandesc.

O ora de somn la hotel si am continuat cu Cinema City din Arena Mall… Haios a fost ca filmul incepea la ora 22, au facut curat in sala pana la 22.15 si pe la 22.30 au reusit sa apese butonul pt vizionarea filmului.

Back to our hotel room, unde conexiunea internet e gratis doar primele 10 min si apoi se plateste 7 ron/h. Si e accesibila numai in holul hotelului unde e un frig de iti crapa oasele… Dar suport inca cu stoicism, desi nerabdatoare sa ma bag la somn in curand. Maine ma asteapta o zi frumoasa, nu mai am rabdare sa intru in bucataria restaurantului si sa pregatesc ceva bun. Imi lipseste sa fac mancare intr-o bucatarie de restaurant. Imi lipseste atat de mult Zerillo’s uneori… Au fost multe momente frumoase acolo, pe care nu am sa le uit niciodata. Nici nu am cum sa le inlocuiesc vreodata. Si nici nu vreau!!!

Alte imagini din timpul zilei:

Ra

1 Comment (+add yours?)

  1. Geo
    Nov 20, 2009 @ 13:01:32

    si la praid e foarte frumos
    http://picasaweb.google.com/georgiana.tudorache/Praid#
    poate te inspira sa-i faci o vizita
    te pupa Geo & Junior

    Reply

Leave a Reply

