Un dus rece

M-a intrebat cineva azi daca eu pot sa traiesc si in prezent… A fost ca un dus rece intrebarea aceasta, ba chiar a fost dureroasa…

Ca definitie, a trai in prezent este capacitatea de a nu avea legaturi mentale si emotive cu trecutul sau viitorul si, in consecinta, capacitatea de a trai din plin prezentul.

Dar lumea in care traim e facuta din trecut, prezent si viitor. Nu spun ca incurajez amintirile, ca ma hranesc cu regrete si ca traiesc facand planuri.. Dar momentul pe care il traim devine imediat trecut si viitorul ii ia locul. E ca un rau care curge, totul e fluid intre trecut si viitor, nimic nu sta pe loc…

E dificil sa traiesti in trecut pentru ca te macina regrete de genul: “daca nu as fi facut asa”, “daca nu as fi spus asta”, “daca nu se intampla asa”…Si simti o vina imensa ca nu ai facut ceea ce trebuie…

Nici cu viitorul lucrurile nu stau mai bine, pt ca apar temerile. Frica de ceea ce va urma: “daca imi pierd serviciul”, “daca moare X”, “daca nu voi mai avea bani”, “daca nu ma va mai iubi”… Si toti acesti “daca” ne umplu mintea si inima, astfel incat suntem imuni la un zambet, la o vorba frumoasa, la o imbratisare, la vocea unui prieten…

M-am tot gandit ce inseamna sa traiesc in prezent? Sa am o existenta egoista, narcisista? Sa nu imi pese de nimeni si nimic? Sa nu ma mai intereseze de munca mea? Sa profit de oricine si de slabiciunea oricui? Nuuuuuuuu, nu e asta. Nu asta inseamna sa traiesc in prezent…

Traieste clipa, sau Carpe Diem favorizeaza in primul rand un echilibru interior, o amonie a simturilor si integrarea in ritmul existential prin placerea pura de a trai. Doar in prezent pot sa fac ceva, doar in prezent pot interveni… Trecutul e in memorie si viitorul e departe!

Gibran spunea ca ne indatoram viitorului ca sa nu platim datoriile din trecut!

Apoi, am stat de vorba cu Andreea, care m-a certat constructiv si am inteles (thx dear) cat de gresit percep eu anumite lucruri, situatii, intamplari, persoane.. etc…

De azi lasam trecutul in urma, viitorul pe plan secund si incercam sa traim clipa!!!

so… CARPE DIEM!!!!

Ra



1 Comment (+add yours?)

  1. marius
    Nov 10, 2009 @ 08:52:31

    Hmmm! Iarasi de acord cu tine! Cred ca cei mai multi tindem sa ne hranim cu amintiri din trecut iar apoi sa ne intrebam in legatura cu viitorul: daca??? Trebuie, asa cum spui si tu, sa le lasam la o parte si sa traim in prezent, sa ne bucuram de el si de cei de langa noi.

    Reply

Leave a Reply

